Τρίτη, 30 Σεπτεμβρίου 2008

Ἐπιγόνιον- Αρχαιοελληνική μουσική.

Το επιγόνιον, ένα αρχαίο ελληνικό έγχορδο όργανο, που έχει θεωρηθεί πρόγονος κατοπινών οργάνων -βυζαντινό ψαλτήριο, κανονάκι, σαντούρι- ακούστηκε ξανά χάρη σε Ιταλούς ερευνητές που προσομοίωσαν τον ήχο του με λογισμικό.
Από εδώ μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα, να ακούσετε και κατεβάσετε το αρχείο ήχου. Διάφορες συνθέσεις προσφέρονται να αξιοποιηθούν ως "μουσικό χαλί" στις πολυμεσικές σας παρουσιάσεις.
Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο από τον Pathfinder.

Κυριακή, 28 Σεπτεμβρίου 2008

1929 Το οικονομικό κραχ (οι «Αλεπούδες και οι Λέοντες»)

Όταν με τους μαθητές μου συνεξετάζαμε στα πλαίσια του μαθήματος της Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ΄ Λυκείου το φαινόμενο του Οικονομικού κραχ του 1929 στην Αμερική και επισημαίναμε τις οικονομικές, πολιτικές και κοινωνικές παραμέτρους που συνοδήγησαν στο αποτέλεσμα αυτό, πάντα από μόνοι τους οι μαθητές επισήμαιναν ομοιότητες με τα σημερινά οικονομικά ήθη. Δεν ήταν κάτι ξένο, το ζούσαν το σενάριο.
Συνήθως δε επισήμαινα την προσέγγιση του Παρέτο για το σχηματισμό και τη συγκρότηση της ελίτ (κάτι που τους ήταν οικείο από το μάθημα της κοινωνιολογίας). Ο Παρέτο λοιπόν ονομάζει «Αλεπούδες» τα άτομα που διακρίνονται για την πονηριά, τη διπλωματικότητα την ευελιξία και την επιδεξιότητά τους. «Λέοντες» ονομάζει τα άτομα που προβαίνουν σε δυναμικές ενέργειες και διακρίνονται για την αποφασιστικότητά τους, για να καταλήξει ότι τελικά η κυβερνώσα ελίτ είναι ένα μείγμα «λεόντων» και «αλεπούδων».
Για τη σημερινή λοιπόν κρίση στην Αμερική ποιος ευθύνεται; Η λύση που τώρα προκρίνεται φαίνεται τελικά ότι είναι μια συμφωνία των Λεόντων και των Αλεπούδων της κυβερνώσας ελίτ (δηλ. των χρηματιστών, των manager των τραπεζών κ.ά με την εξουσία). Και οι Δημοκρατικοί και ο αμερικάνικος λαός… διαμαρτύρονται (ευλόγως): 1) Το να στηρίξουμε με δικά μας χρήματα τους οικονομικούς κολοσσούς δίνει εγγυήσεις εξόδου από την κρίση; 2) Τελικά οι αλεπούδες θα διατηρήσουν τη θέση τους καλοξυρισμένοι και γραβατωμένοι χωρίς να τους αποδοθεί καμιά ευθύνη; 3) Με ποιους τρόπους θα επιστραφεί το κοινωνικό μέρισμα από τις τράπεζες πίσω στο κοινωνικό σύνολο;
Να που το μάθημα της ιστορίας, όταν υπερβαίνουμε τη γεγονοτογραφική προσέγγιση, συνομιλεί κριτικά με το παρόν.
Στο youtube μπορούμε να βρούμε αρκετά βιντεάκια. Επέλεξα ένα.



Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2008

Με ... πόσο τρέχουμε;

Όταν θέλουμε να μετρήσουμε με ποια ταχύτητα "κατεβάζουμε" πληροφορίες από το Διαδίκτυο (download) και με ποια ταχύτητα "ανεβάζουμε" (upload) τις δικές μας, μπορούμε να χρησιμοποιοήσουμε το http://www.speedtest.net/. Επιλέγοντας από το χάρτη μία -οποιαδήποτε-πυραμίδα που αντιστοιχεί σε μια πόλη ελέγχουμε την ταχύτητα παραλαβής και αποστολής δεδομένων. Είναι χρήσιμο όταν διαπιστώνουμε να "σέρνεται" η σύνδεσή μας προκειμένου να "ενοχλήσουμε" τον πάροχό μας.

Τρίτη, 23 Σεπτεμβρίου 2008

Κυριακή, 21 Σεπτεμβρίου 2008

Τhe Hellenic World (εικονικές περιηγήσεις)

Ως επιμέρους ενότητα του Ancient World, The Hellenic World φαίνεται να είναι μια αρκετά χρήσιμη ιστοσελίδα, αφού δίνει την ευκαιρία στους επισκέπτες της να δουν και να αξιοποιήσουν κάποιες χρήσιμες ειδικές πολυμεσικές εφαρμογές. Από εδώ λ.χ. μπορεί κανείς να δει τρισδιάστατες απεικονίσεις των αρχιτεκτονικών μελών του Παρθενώνα και του γλυπτού του διάκοσμου. Επίσης μπορεί να δει μέσα από το σχετικό χάρτη τη διαδρομή της πομπής των Παναθηναίων με στάσεις περιηγήσεων 360ο από διάφορες γωνίες γύρω από την περιοχή της Ακρόπολης των Αθηνών. Στον ίδιο χώρο θα μπορεί να δει και το εξής απρόσμενο: Πολλές εικονικές περιηγήσεις 360ο -εκτός από την Ακρόπολη της Αθήνας -και από τη ρεπλίκα (ανακατασκευασμένο αντίγραφο) του Παρθενώνα σε φυσικές διαστάσεις! Ναι, καλά διαβάσατε στο Νashville Tennessee έχουν φτιάξει ένα αντίγραφο του Παρθενώνα (είναι …τρελοί αυτοί οι Αμερικάνοι). Στο εσωτερικό μάλιστα έχουν στήσει και το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς…(φωτό) Αξίζει πάντως τον κόπο να την επισκεφτείτε. Θα βρείτε και πολλά άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία.

Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2008

Σημασιολογικός Ιστός (πιο κοντά στην ανθρώπινη γλώσσα)


Χρησιμοποιοώντας το εργαλείο Ορθογραφικός Έλεγχος του Word συχνότατα διαπιστώναμε τη "χαμηλή γλωσσική αντίληψη" του υπολογιστή μας, αφού αποδεχόταν ως ορθή γραφή εκδοχές μιας λέξης που δε συνομιλούσαν συντακτικά με τις παρακείμενες (σε επίπεδο φράσης ή πρότασης) και απλά υπογράμιζε ως λαναθασμένη μια λέξη μόνο αν είχε γραμματικό σφάλμα. Δείτε λοιπόν τα νέα που έρχονται:
"Το Διαδίκτυο θα γίνει εξυπνότερο με την κυκλοφορία ενός σημασιολογικού χάρτη που μαθαίνει στους υπολογιστές τη σημασία των λέξεων, δίνοντας στις μηχανές λεξιλόγιο που ξεπερνά σε όγκο εννοιών αυτό ενός τυπικού Αμερικανού σπουδαστή.
Η εταιρεία Cognition Technologies ξεκίνησε να δίνει άδειες δικαιωμάτων του χάρτη σε προγραμματιστές λογισμικού που ενδιαφέρονται να κατασκευάσουν προγράμματα που «καταλαβαίνουν» λέξεις με βάση το περιεχόμενο της πρότασης, με τον ίδιο περίπου τρόπο που λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
«Μάθαμε στον υπολογιστή σχεδόν όλες τις ερμηνείες λέξεων και φράσεων της αγγλικής γλώσσας» δήλωσε ο επικεφαλής της Cognition, Σκοτ Γιάρους. «Είναι ένα ακόμη βήμα πιο κοντά στο Web 3.0, ή αυτό που ονομάζουμε Σημασιολογικός Ιστός. Έχει πάρει τριάντα χρόνια και είναι προϊόν αφοσίωσης».
Η συνέχεια από την Καθημερινή.

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2008

Και ενημερωτικό video για την επιμόρφωση στις ΤΠΕ





Εντάξει με το promo-video. Αλλά εγώ αύριο (κυριολεκτικά) θα χρειαστώ το βιντεοπροβολέα του σχολικού εργαστηρίου και μια οθόνη προβολής για μια απλή παρουσίαση (εισαγωγή στο Αρχαίο δράμα και Αντιγόνη στη Β΄Λυκείου) και γι'αυτό το απλό έχει χρειαστεί μια μικρή αναστάτωση (ένα μαθητή να με βοηθήσει στη...μετακόμιση, μπαλαντέζες, πολύμπριζα...ευτυχώς η αίθουσα έχει κουρτίνες, στήσιμο και... τούμπαλιν).
Να μην αργήσουμε, λοιπόν να μπούμε και στην πράξη, εννοώ και τη ρητή πρόβλεψη αξιοποίησης των ΤΠΕ μέσα από το ΑΠΣ με όλα τα... παρελκόμενα.

Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2008

Μην ακούσω κινητό (ή ipod) ...


Μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας σε κάποιο Πανεπιστήμιο των Η.Π.Α., ο καθηγητής Αλί Ναζέμι ανακοινώνει στους νέους του φοιτητές ότι ακολουθεί πολιτική μηδενικής ανοχής στη χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών άσχετων με το μάθημα, την ώρα διδασκαλίας. Πριν καλά καλά ολοκληρώσει τα λεγόμενα του, ακούγεται το ρυθμικό κουδούνισμα κινητού τηλεφώνου. Με μια πρόχειρη έρευνα ανάμεσα στους φοιτητές, ο καθηγητής εντοπίζει έναν από αυτούς να προσπαθεί να απενεργοποιήσει το κινητό του πριν αυτό ξαναχτυπήσει. Ο καθηγητής το παίρνει, κατευθύνεται στην έδρα, ανοίγει την τσάντα του, βγάζει ένα σφυρί και κάνει το κινητό κομμάτια.
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της εφημερίδας New York Times, η παραπάνω σκηνή δεν είναι πραγματική. Είναι ένα μικρό σκετς που στήνει ο καθηγητής Ναζέμι στην αρχή κάθε διδακτικής χρονιάς, σε συνεργασία με κάποιον από τους παλαιότερους φοιτητές του, προκειμένου να αποθαρρύνει τους νέους από τη χρήση και την κατάχρηση συσκευών σύγχρονης τεχνολογίας, κατά την ώρα του μαθήματος.
Πώς σας φαίνεται; Το καλό είναι ότι έχεις διαθέσιμους στη συνέχεια εναλλακτικούς χειρισμούς της υπόθεσης. Το χιούμορ πάντα δίνει λύσεις...
Η συνέχεια του άρθρου από το Καποδιστριακό.

Πέμπτη, 11 Σεπτεμβρίου 2008

Ειδήσεις στα αρχαία ελληνικά

Το in.gr υποστηρίζει σελίδα με τις ειδήσεις στα αρχαία ελληνικά από το Ν. Βασιλάκο. Χαρακτηριστικές αποδελτιωμένες ειδήσεις:

Ρωμαίων μεσευωνύμων ὑπομονή Κερδαίνει Βερλουσκόνης, καίτοι οὑ κατισχύσας τοῦ Προνδίου ἐν δημοτικαῖς ψηφοφορίαις

Θαυμάσατε: τούς περιδρόμους κύνας

Ὑπόμνημα τοῦ μεταγλωττιστοῦ (καὶ οὐχὶ μεταφραστοῦ) ὅτι κοινὴ ἡ γλῶσσα ἡμῶν:Προσπάθεια ἀποδόσεως τῶν νεοελληνικῶν πραγμάτων ἀρχαιοελληνικῷ τῷ τρόπῳ τὲ καὶ τῇ φωνῇ. Εἴθε οἱ ἀναγινώσκοντες σοφώτεροι γένοιντο...

Εσείς μπορείτε "Ἡρακλέους ἀφεψήματος πίνοντος τῷ τρόπῳ" να παρακολουθείτε τις ειδήσεις και αν βρείτε καμιά κατάλληλη να τη δείχνετε στους μαθητές σας για ερμηνεία. Όχι, δε θα χρειάζεται να ζητήσετε αναλυτική σύνταξη και γραμματική ανάλυση.

Τετάρτη, 10 Σεπτεμβρίου 2008

Aσκήσεις στα Αρχαία Ελληνικά με λογισμικό συμπεριφοριστικού τύπου (Drill & Practice)

Στο Eduportal και από την ενότητα: "On Line δραστηριότητες > Δευτεροβάθμιας" θα βρείτε μια συλλογή από ασκήσεις που βασίζονται σε συμπεριφοριστικού τύπου λογισμικά. Στην ενότητα λ.χ. Αρχαία Ελληνική Γλώσσα μπορείτε να βρείτε ασκήσεις τύπου Drill & Practice που βασίζονται στο ελεύθερο λογισμικό Hot potatoes. Λ.χ.


Τρίτη, 9 Σεπτεμβρίου 2008

facebook ή ιδιωτική ζωή;

To facebook έχει διπλή χρησιμότητα: κοινωνική και επαγγελματική. Αν λάβουμε υπόψη μας τους αριθμούς των χρηστών στο facebook, μάλλον μιλάμε για ένα πραγματικό φαινόμενο για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί η κοινωνική δικτύωση.
Το facebook, το οποίο αξίζει να σημειωθεί ότι δημιουργήθηκε όταν φοιτητές του Χάρβαρντ προσπάθησαν να βρουν ένα τρόπο για να διατηρήσουν την επαφή μεταξύ τους, απλώθηκε στον υπόλοιπο κόσμο το 2004 και σιγά σιγά τον κατέκτησε.
Ξεκίνησε ως ένας χώρος όπου καθένας ανέβαζε φωτογραφίες από την προσωπική του συλλογή και καλούσε όλους τους φίλους του (παλιούς και καινούριους) να τις δουν.
Μπορεί όμως να αποτελεί κι ένα ψηφιακό χώρο τον οποίο ο δημιουργός του μπορεί να αξιοποιεί και για να δομήσει το κοινωνικό του προφίλ έτσι που να είναι και επαγγελματικά αξιοποιήσιμο.
Οτιδήποτε όμως ανεβαίνει στο διαδίκτυο γίνεται αυτόματα κοινόχρηστο με όλες τις περαιτέρω συνέπειες. Πραγματικά δε γνωρίζει κανείς πού θα καταλήξουν οι φωτογραφίες του και πώς κάποιος άλλος (κακόβουλος ή αφελής) θα τις «επαναχρησιμοποιήσει».
Πάντως, αν επιμένετε να φτιάξετε το δικό σας facebook, ίσως είναι η φορά που πρέπει να σκεφτείτε σοβαρά το license agreement και να λάβετε υπόψη σας και τα ψιλά της privacy policy πριν κάνετε το τελευταίο κλικ.
Διαβάστε σχετικά ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2008

Τι είναι το podcasting;

To Podcasting έκανε την παρουσία του πριν 3 χρόνια και η αναγνωρισιμότητα, αποδοχή και αξιοποίησή του ξεπέρασαν κάθε προσδοκία.
Η πληκτρολόγηση στο Google των λέξεων «how to & podcast» προβάλλει 64.000.000 ιστοσελίδες με σχετικές πληροφορίες.
Τι σημαίνει η λέξη podcast;
Ο όρος Podcast αποτελεί προϊόν μίξης των λέξεων "iPod" και "Broadcast" (το iPod αποτελεί φορητή ψηφιακή συσκευή της Αpple Computers με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 100.000.000 συσκευές παγκοσμίως).
Τι είναι το Podcast;
To "podcast" αποτελεί το διαδικτυακό ανάλογο της παραδοσιακής ραδιοφωνικής μετάδοσης με τη διαφορά ότι οι χρήστες έχουν τον έλεγχο του πότε και πού θα ακούσουν το αγαπημένο τους πρόγραμμα (Time- shifted program).
Πώς λειτουργεί το podcast;
Το Podcasting αναφέρεται στη διαδικασία δημοσίευσης εκπομπών στο διαδίκτυο με τη δυνατότητα των ενδιαφερόμενων ακροατών να εγγραφούν συνδρομητές και να λαμβάνουν τα νεοεμφανιζόμενα επεισόδια αυτόματα στον υπολογιστή τους.
Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται για το Podcast ονομάζεται RSS (Really Simple Syndication) και αποτελεί μία διάλεκτο της γλώσσας XML (Extensible Markup Language).
Πιο συγκεκριμένα, το Podcasting αφορά στη δημοσίευση αρχείων τύπου XML που περιέχουν αναφορές σε μέσα (media) που βρίσκονται αποθηκευμένα σε ένα διαδικτυακό τόπο [π.χ. αρχεία ήχου, αρχεία εικόνας, κείμενο, γραφικά κ.α. (enclosures)]. Tα προγράμματα με δυνατότητα συλλογής Podcasts (Podcathers) καταφορτώνουν τα συνδεδεμένα αρχεία διαβάζοντας τα αρχεία XML μέσω τροφοδοσίας νέων σε φορμα RSS.
Δραστηριότητες στις οποίες αξιοποιείται το Podcasting:
Το podcasting αξιοποιείται σε πλήθος δραστηριοτήτων περιλαμβανομένων αυτών της ενημέρωσης, προβολής, ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης, τεχνικής υποστήριξης κ.α. Ειδικά για τους ανεξάρτητους δημιουργούς η αξιοποίηση του podcasting αποτελεί το ιδανικό όχημα προβολής - προώθησης του έργου τους στο παγκόσμιο κοινό.
Ποιοι μπορούν να δημιουργήσουν Podcasts;
Όλοι όσοι ενδιαφέρονται να παράγουν περιεχόμενο για διάθεση στο κοινό.
Πώς μπορούμε να ακούσουμε ένα Podcast;
Μπορούμε να το ακούσουμε σε οποιονδήποτε υπολογιστή ή ψηφιακή μουσική συσκευή, αφού προηγουμένως το κατεβάσουμε από το διαδίκτυο.
Πώς γινόμαστε συνδρομητές σε ένα πρόγραμμα Podcast;
Ένας ακροατής (Podcast client) επιλέγει να γραφτεί συνδρομητής σε ένα podcast με τη χρήση ενός RSS "feed reader" γνωστού και ως συσσωρευτή.
Η αίτηση συνδρομής είναι τόσο απλή όσο είναι η αντιγραφή και επικόλληση της διεύθυνσης ενός πόρου του δικτύου (Uniform Resource Locators) σε ένα πρόγραμμα τροφοδότησης όπως το iTunes της Αpple.

Το αρχείο RSS περιέχει:
• Τους συνδέσμους για την καταφόρτωση του αρχείου ήχου.
• Πληροφορίες για το δημιουργό του και τα διαθέσιμα επεισόδια (shows).
Το πρόγραμμα τροφοδότησης χρησιμοποιεί το αρχείο RSS για να αυτοματοποιήσει τη διαδικασία συνδρομής και βάσει των δυνατοτήτων του να συγχρονίζει (podcatching) τα αρχεία και σε μία συνδεδεμένη στον υπολογιστή φορητή ψηφιακή συσκευή μουσικής (πχ: iPod). Όπως τα προγράμματα με αυτόματη ενημέρωση λογισμικού (π.χ. το Windows Update), έτσι και το πρόγραμμα τροφοδότησης μπορεί να ελέγχει τακτικά για νέο περιεχόμενο και να προγραμματίζει καταφορτώσεις ανάλογα με το τύπο σύνδεσης μας στο Internet. Χάρη σε αυτή τη δυνατότητα οι συνδρομητές λαμβάνουν το περιεχόμενο που επιθυμούν αυτόματα, γεγονός που διευκολύνει τη διατήρηση και επέκταση των ακροατών των podcasters.
Οι περισσότερες εκπομπές προβάλλουν νέα επεισόδια κάθε εβδομάδα, ενώ παλαιότερα επεισόδιά τους παραμένουν προσβάσιμα στους ακροατές για όσο ο podcaster τα έχει διαθέσιμα στο διακομιστή του.
Διαβάστε τη συνέχεια ολόκληρου του άρθρου από την Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Πνευματικής Ιδιοκτησίας (ΑΕΠΙ)

Κυριακή, 7 Σεπτεμβρίου 2008

Σχολείο Αριστοτέλη στη Μίεζα

Δείτε περισότερες φωτογραφίες από εδώ.













Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα του Εκήβολου για την παιδεία στην αρχαιότητα.

Σάββατο, 6 Σεπτεμβρίου 2008

Τετάρτη, 3 Σεπτεμβρίου 2008

Google Chrome (Άλλο ένα πρόγραμμα περιήγησης)



Με κόμικ αναγγέλλει την έλευση ενός νέου φυλλομετρητή ή browser ή περιηγητή (διαλέξτε όποιο θέλετε) η Google. Είναι έτσι φτιαγμένος ώστε να είναι ελαφρύς, γρήγορος, κατάλληλος για τα λογισμικά που είναι φορτωμένα με πολλά γραφικά και πολυμέσα. Κυκλοφορεί προς το παρόν σε δοκιμαστική έκδοση (beta) για τα Windows και σε λίγο καιρό για τα Linux και Mac.

Από εδώ μπορείτε να τον κατεβάσετε και να τον εγκαταστήσετε.

Δεν πρόλαβαν να χαρούν με το ρεκόρ downloading στη Firefox και μπαίνει στο παιγνίδι και η Google. Γενικώς η Google διεισδύει με πλήθος εργαλείων στο χώρο του Internet και μετατρέπεται σταδιακά σε νέο μεγιστάνα. (Θυμίζει κάπως την πορεία της Microsoft);

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails