Κυριακή 9 Οκτωβρίου 2011

Web 2.0 for schools


 
       Ένας σύντομος οδηγός για ψηφιακά διαδικτυακά εργαλεία, χρήσιμα στην εκπαίδευση. Πολλά απὀ αυτά τα εργαλεία μπορούν να αξιοποιηθούν, ενώ μερικά μετά τον εξελληνισμό τους. 
     Γενικότερα, στην ψηφιακή διαδικτυακή τεχνολογία διανοίγονται, πιστεύω, νέες επαγγελματικές ευκαιρίες για νέους επιστήμονες που θα "υβριδίσουν" τις πανεπιστημιακές τους γνώσεις με εκείνες της πληροφορικής επιστήμης (προγραμματισμό, ψηφιοποίηση, αναπαράσταση, εικονικοί κόσμοι κλπ). Όλα αυτά βέβαια υπό την κατάλληλη παιδαγωγική και διδακτική οπτική που θα διασφαλίζει σε κάθε περίπτωση το αφετηριακό πρόταγμα της ουσιαστικής μάθησης (κι όχι της ευκαιριακής δεξιότητας).
         Ξεφυλλίστε το, σκαλίστε το. Μπορεί να βρείτε κάτι ενδιαφέρον.

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

5 Οκτωβρίου:Παγκόσμια ημέρα του εκπαιδευτικού. Ο λόγος δύο δασκάλων.


Το 1994 η UNESCO καθιέρωσε την 5η Οκτωβρίου ως Παγκόσμια Ημέρα των Εκπαιδευτικών, προκειμένου να δώσει έτσι μιαν ακόμα αφορμή στη διεθνή κοινή γνώμη για κατανόηση και εκτίμηση του μεγέθους της προσφοράς του σπουδαίου αυτού λειτουργήματος.
Ο δάσκαλος Χρίστος Τσολάκης - ομότιμος καθηγητής στο Παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του ΑΠΘ ήταν καλεσμένος στην εκπομπή "Στα Άκρα" την Παρασκευή 10 Ιουνίου του 2011 και μίλησε για παιδεία, μόρφωση, καλλιέργεια και για το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Αναφέρθηκε στους δασκάλους του, τους γονείς του, τους εκπαιδευτικούς μας και το σχολειό.


Στα Άκρα: Χρίστος Τσολάκης from Αντίφωνο (antifono.gr) on Vimeo.
Ακούστε και τον Κορνήλιο Καστοριάδη να μιλά για το ρόλο του περιβάλλοντος (φυσικού και ανθρωπογενούς) στην παιδεία του ανθρώπου αλλά και για το ζωτικό ρόλο του εκπαιδευτικού. Η εκπαίδευση είναι μια «υπόθεση πάθους» (εκπαιδευτών και εκπαιδευόμενων), υπόθεση «έρωτος» του εκπαιδευτικού με αυτό που διδάσκει. Ουσιαστικά και οι δυο συμφωνούν στο ότι κοινό χαρακτηριστικό κάθε καλού δασκάλου είναι η αγάπη για το μαθητή του, το ενδιαφέρον του γι’ αυτόν. Οι μαθητές μας το νιώθουν αυτό και μάλιστα φτάνει ακόμη ένας μόνο δάσκαλος (ανάμεσα σε πολλούς, σε μια βαθμίδα εκπαίδευσης) ν΄ ανάψει σε μια «ιερή στιγμή» τη φλόγα της δημιουργικής έμπνευσης. Η σπίθα μένει ζωντανή, όσο «διψάει» κι ο «έρωτας»!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails