Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008

Σκλάβοι στα Δεσμά τους

Στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε η πρώτη προβολή της ταινίας «Σκλάβοι στα Δεσμά τους» την Παρασκευή 21 Νοέμβριου 2008. Η ταινία του Τώνη Λυκουρέση βασίζεται στο μυθιστόρημα του Κων/νου Θεοτόκη για την Κέρκυρα στις αρχές του 20ού αιώνα, και απέσπασε τα περισσότερα βραβεία.

Στην ταινία πρωταγωνιστούν οι Γιάννης Φέρτης, Δήμητρα Ματσούκα, Άκης Σακκελαρίου, Χρήστος Λούλης, Ρηνιώ Κυριαζή, Ειρήνη Ιγγλέση, Κωνσταντίνος Παπαχρόνης, Λένα Παπαληγούρα καθώς και άλλοι εξαίρετοι ηθοποιοί του ελληνικού κινηματογράφου και του θεάτρου, καθώς και πολλοί Κερκυραίοι πολίτες.

Πολλά από τα γυρίσματα της ταινίας πραγματοποιήθηκαν στην Κέρκυρα.

Δείτε την επίσημη σελίδα της ταινίας, trailer, φωτογραφίες κλπ.

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2008

Ελεύθερο λογισμικό από ακαδημαϊκούς φορείς

Την ίδρυση της ελληνικής Εταιρείας Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοικτού Κώδικα (ΕΕΛ/ΛΑΚ) ανακοίνωσε ομάδα ερευνητικών και ακαδημαϊκών ιδρυμάτων. Στόχος η προώθηση του ανοιχτού λογισμικού στην Εκπαίδευση, το Δημόσιου και τις επιχειρήσεις.
Η ΕΕΛ/ΛΑΚ, εταιρεία μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, φιλοδοξεί να αποτελέσει κέντρο γνώσης και πλατφόρμα διαλόγου και να αναλάβει πρωτοβουλίες που αυξήσουν τη διείσδυσή του ελεύθερου/ανοιχτού στην Ελλάδα.

Η εταιρεία μεταξύ άλλων θα αναλάβει ενημερωτικές δράσεις, θα δημιουργήσει κέντρο παρακολούθησης και καταγραφής και θα συμβάλει στο συντονισμό των εθελοντών προγραμματιστών ΕΛ/ΛΑΚ στην Ελλάδα.

Ολόκληρο το άρθρο από το in.gr

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Δείτε εδώ τη νέα (δεύτερη) ανακοίνωση για τη συμπλήρωση των ερωτηματολογίων της επιμόρφωσης Β΄Επιπέδου και ακολουθήστε από εδώ τα ανάλογα βήματα για να τα συμπληρώσετε.

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Φίλαθλος ή χούλιγκαν

Ταινία ντοκιμαντέρ (από το ΠΣΔ) που προσεγγίζει με ευαισθησία για το μαθητικό κοινό το φαινόμενο της βίας και του φανατισμού στις αθλητικές εκδηλώσεις, τα αίτιά του στην οικογένεια και στην κοινωνία, τις εκδηλώσεις του, αντιδιαστέλλοντάς το από την υγιή στάση ενός φιλάθλου. Συγκλονιστική η μαρτυρία ενός αληθινού χούλιγκαν ο οποίος μιλά για τα γήπεδα και τα ξεσπάσματα της βίας ενώ παράλληλα ειδικοί διατυπώνουν τις απόψεις τους για το κοινωνικό αυτό πρόβλημα.


Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2008

Τρίκ@λ@ (Ασύρματο Μητροπολιτικό Δίκτυο)

H θεσσαλική πόλη, μακράν η πιο «ψηφιακή» στη χώρα μας, κατόρθωσε μέσα σε πέντε χρόνια να γίνει σημείο αναφοράς για την αξιοποίηση της ευρυζωνικότητας, αλλά και πόλος συσπείρωσης για μια εκτεταμένη και πολυπληθή ομάδα πόλεων της Κεντρικής Ελλάδας, που βλέπουν στην τεχνολογία την απάντηση στις αναπτυξιακές τους ανησυχίες. Η φωνή τους θα ακούγεται πλέον δυνατότερα, όχι μόνο στην Αθήνα, αλλά και στις Βρυξέλλες...

Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο από τον Pathfinder και δείτε και το σχετικό video.

Αντίστοιχα ασύρματα δίκτυα υπάρχουν και σε άλλες Ελληνικές πόλεις:

http://www.awmn.net/
http://www.athenswireless.net/
http://www.salonicawireless.net/
http://www.twmn.net/
http://www.larissawireless.net/
http://www.ioanninawireless.gr/
http://www.serreswireless.net/
http://www.lamiawireless.net/
http://www.trwn.gr/
http://www.wiman.gr/
http://cywn.dyndns.org/
http://www.dwn.gr/
http://www.kwn.gr/
http://www.kwmn.gr/
http://kwn.kzn.gr/


Στην Κέρκυρα; (...) ( ; !)

Η Σονάτα του Σεληνόφωτος

Η απαγγελία του ποιήματος του Γιάννη Ρίτσου πλαισιώνεται από χαρακτηριστικές εικόνες (πρώτο μέρος).



Τετάρτη 19 Νοεμβρίου 2008

Ένα Ασφαλές Διαδίκτυο για Εμάς και τα Παιδιά μας

Στη σελίδα των ζωντανών μεταδόσεων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου αύριο 20/11 θα μεταδοθεί ζωντανά εκπομπή για την ασφαλή περιήγηση στο Διαδίκτυο.
'Ωρα 'Εναρξης: 11:00:00 - 'Ωρα Λήξης Μετάδοσης: 14:00:00.
Αν και αυτή την ώρα θα είμαστε στο σχολείο, ευχαριστούμε τον Κ. Καλαφάτη για την ενημέρωση και ας ελπίσουμε ότι θα κρατηθεί το video για να το δούμε κάποια άλλη φορά.

Κυριακή 16 Νοεμβρίου 2008

Παίζουμε το παιχνίδι της πόλης (και της γνώσης) με ΤΠΕ;

Την ιδέα μου έδωσε ένα άρθρο που είδα σήμερα στο ΒΗΜΑ Της Κυριακής. Εκεί ανάμεσα σ' άλλα διαβάζω:

"...'Οπως φαίνεται πολλοί άνθρωποι που αγαπούν τα παιχνίδια εγκαταλείπουν τα σαλόνια και τις κονσόλες (Playstation, Xbox, κτλ.) και βγαίνουν στους δρόμους των μεγαλουπόλεων, συμμετέχοντας σε διάφορα παιχνίδια στα οποία παίρνουν μέρος εκατοντάδες ή και χιλιάδες άλλοι κάτοικοι των πόλεων. Χιλιάδες άνθρωποι στην Ευρώπη, στις ΗΠΑ, στην Κίνα και στην Ιαπωνία παίζουν ομαδικά παιχνίδια μέσα στις πόλεις χρησιμοποιώντας τα νέα τηλεπικοινωνιακά συστήματα. Όλοι αυτοί οι άνθρωποι συμμετέχουν σε παιχνίδια ­ όπως το παιχνίδι του θησαυρού κ.ά. ­, στα οποία χρησιμοποιούνται συστήματα δορυφορικού εντοπισμού (GPS), ψηφιακές κάμερες και κινητά τηλέφωνα, όπου οδηγίες και πληροφορίες για την εξέλιξη των παιχνιδιών δίνονται κυρίως μέσω γραπτών μηνυμάτων.
Τα «παιχνίδια της πόλης», όπως ονομάστηκαν, έχουν διάφορα σενάρια (ανακάλυψη κατασκόπων, ανακάλυψη και «εξολόθρευση» βαμπίρ, κ.ά.), αλλά το δημοφιλέστερο είναι το κλασικό κυνήγι του θησαυρού με το έπαθλο να βρίσκεται συνήθως κρυμμένο σε περίεργα, εξωτικά ή δύσβατα σημεία, όπως για παράδειγμα σε κάποιο υποθαλάσσιο σημείο. Εκτός από το καθαρά ψυχαγωγικό κομμάτι, υπάρχει και η κοινωνιολογική διάσταση του θέματος...."

Πολύ ενδιαφέρουσα...μόδα. Κι αν μάλιστα επεκταθεί, θα σώσουμε πολλά παιδιά που ξημεροβραδιάζονται πάνω στον υπολογιστή παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια τρώγοντας παλιοτροφές, γεμίζοντας κιλά.

Θα μπορούσαμε αυτό να το αξιοποιήσουμε στην εκπαίδευση; Ένα κυνήγι θησαυρού γνώσεων που θα αναπτύσσεται με την υποστήριξη των μηχανών γεωεντοπισμού (GPS) ακούγεται ως δελεαστική ιδέα. Στα όρια της (μικρής μας) πόλης μπορούμε να οργανώσουμε διαγωνισμό "πατριδογνωσίας" που θα αφορά είτε μόνο την τάξη μας (οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες) ή ακόμα και ανάμεσα σε σχολεία. Θέτουμε ερωτήματα που αφορούν την πλούσια ιστορία της, αναζήτηση πληροφοριών στις βιβλιοθήκες, τα μνημεία, τα αγάλματα, τα ιστορικά κτήρια, τη λογοτεχνία, πρόσωπα, σημεία κ.ά. Ουσιαστικά ένα μεγάλο webquest/ ιστοεξερεύνηση στήνεται ...υπαιθρίως.

Μέσω του GPS τους οι μαθητές θα εντοπίζουν σημεία γνωστικού ενδιαφέροντος, ενδιάμεσα μπορούν σε κιόσκια (ουσιαστικά laptops που θα έχουμε στήσει σε ορισμένα σημεία) να αναζητούν πληροφορίες διαδικτυακά, θα μπορούν τα μέλη κάθε ομάδας μέσω sms να ανταλλάσσουν πληροφορίες, να οργανώνουν την έρευνά τους, να ορίζουν ρόλους, προτεραιότητες κλπ.

Στα πλαίσια του μαθήματος της τοπικής ιστορίας μάλιστα στην Γ΄Γυμνασίου η βιωματική μάθηση θα συναντά την ούτως ή άλλως δελεαστική για τους μαθητές μας χρήση των Νέων Τεχνολογιών. Οπότε έχουμε:

1. Ομαδοσυνεργατική μάθηση
2. Ανακαλυπτική γνώση.
2. Ευριστική μάθηση.
3. Διεύρυνση της κοινωνικής δικτύωσης των παιδιών. Οι ΝΤ δε λειτουργούν απομονωτικά.
4. Νέος γραμματισμός
5. Ζωντανό παιγνίδι έξω στις γειτονιές.

Οπωσδήποτε μπορούμε να σκεφτούμε και άλλα για να εμπλουτίσουμε την όλη διαδικασία. Το όλο παιχνίδι-μάθημα μπορεί να ενταχθεί τόσο στα πλαίσια της τυπικής, της ημιτυπικής όσο και της άτυπης εκπαίδευσης.

Σάββατο 15 Νοεμβρίου 2008

«Αυστηρώς ακατάλληλα» για ανηλίκους τα Iντερνετ καφέ

"Aσπίδα προστασίας για τα ανήλικα παιδιά που σερφάρουν χωρίς «πλέγμα» ασφαλείας στο Διαδίκτυο σε Ιντερνετ καφέ, ζητεί από την Πολιτεία, με παρέμβασή του, ο Συνήγορος του Πολίτη. Eιδικότερα, ζητάει να ληφθούν άμεσα μέτρα προστασίας για τους ανηλίκους από την παρατεταμένη και σε ακατάλληλες ώρες, χρήση υπηρεσιών Διαδικτύου στα Ιντερνετ καφέ, καθώς και από την πρόσβαση σε ακατάλληλο για την ηλικία τους υλικό, ενώ προτείνει ακόμα και την απαγόρευση της δυνατότητας να επισκέπτονται αυτούς τους χώρους χωρίς την έγκριση των γονιών τους. Επίσης να καθιερωθούν κριτήρια πιστοποίησης καταστημάτων Ιντερνετ, φιλικών προς τα παιδιά με χρήση φίλτρων, απαγόρευση καπνίσματος, παρουσία και επίβλεψη εκπαιδευμένου ενήλικου".
Συνέχεια του πολύ ενδιαφέροντος άρθρου (για γονείς και εκπαιδευτικούς) της Φωτεινής Καλλίρη από την Καθημερινή.

Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2008

Βιβλιοblogοπαίχνιδο...

Η Έλενα (elenaell) με προσκάλεσε στο βιβλιοblogoπαίχνιδο και εγώ ασμένως ανταποκρινόμενος επιλέγω από το βιβλίο που διαβάζει αυτό τον καιρό η (μεγάλη) κόρη μου: "Ο ψεύτης παππούς" (Άλκη Ζέη)

Δεν ήταν για γράμματα, ονειρευόταν ταξίδια και περιπέτειες. Είχε βρει δουλειά σ' ένα βιβλιοπωλείο...(μα ό,τι έπαιρνε μόλις του έφτανε για χαρτζιλίκι).
Παίζεται ως εξής:
1. Πιάνουμε το βιβλίο που βρίσκεται πιο κοντά μας αυτή τη στιγμή.
2. Το ανοίγουμε στη σελίδα 123 (αν είναι μικρό, παίρνουμε το
επόμενο κοντύτερα σε μας, που να έχει τουλάχιστον 123 σελίδες).
3. Βρίσκουμε την πέμπτη πρόταση.
4. Αντιγράφουμε τις επόμενες τρεις, δηλαδή την έκτη, έβδομη και όγδοη πρόταση και
5. Βρίσκουμε άλλους πέντε να τους πασάρουμε το παιχνίδι.

Καλώ - με τη σειρά μου τον Κ.Καλαφάτη (ΚΣΕ το 40υ) την Evita, την Άννα (θα κάνει υπερωρίες), την e-filologos και τη mariaAk.

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2008

Ελληνική Ένωση για την Ένταξη των ΤΠΕ στην Εκπαίδευση (e-Δίκτυο-ΤΠΕ-Ε)

Διαβάστε από εδώ την πρόταση του του e-Δικτύου για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση.

Κύριο χαρακτηριστικό της πρότασης είναι η αποκέντρωση. Πραγματικά ενδιαφέρουσα ως πρόταση, όσον αφορά την προετοιμασία και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού δυναμικού, όμως δεν επεκτάθηκε και στο τελικό ζητούμενο, την εισαγωγή δηλαδή των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική πράξη.

Με ολόγραμμα ο υπολογιστής του μέλλοντος.



Ορίστε η λύση! Λύνει το πρόβλημα του χώρου, του όγκου, πλήρης φορητότητα και εργονομική ελευθερία.
Δείτε όμως κι άλλο ένα.Θα μπορούσαμε αυτό να το θέσουμε και θέμα στην έκφραση - έκθεση: Τι θα σήμαινε η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας του είδους για τις ανθρώπινες σχέσεις, την επικοινωνία, τη μόρφωση, την ψυχαγωγία, την πολιτική; Τα ζητήματα που σχετίζονται με τις εφαρμογές των ΤΠΕ είναι ιανόμορφα. Αλήθεια, ποια θα είναι η μορφή των κοινωνιών μας, αν παντού κυριαρχήσει η αισθησιοκρατία;

Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2008

Το μήνυμα δεν είναι η εκλογή του (μαύρου) Ομπάμα αλλά οι προσδοκίες των Αμερικανών απ’αυτόν.

«Μεγάλη αλλαγή», «πολιτική τομή», «η Αμερική γυρίζει σελίδα», «Ο «ευλογημένος» Μπαράκ Ομπάμα γράφει αμερικανική ιστορία» και με άλλα συναφή ενθουσιώδη σχόλια υποδέχτηκε ο τύπος την εκλογή του Μπάρακ Ομπάμα.
Το αισιόδοξο μήνυμα, όμως, δε βρίσκεται στην ίδια την εκλογή Ομπάμα αλλά στις προσδοκίες του λαού της Αμερικής. Είναι ο ίδιος λαός που ψήφισε τον Μπους (…), που αρνούνταν να υπογράψει το πρωτόκολλο του Κιότο, που κήρυσσε μονομερώς (εκτός ΟΗΕ) πόλεμο, που έχει ως υπεραξία την κατανάλωση, η αλαζονική υπερδύναμη που εσχάτως άγχεται μπροστά στην άνοδο της Κίνας και της Ινδίας (το βλέπουμε συχνά πυκνά αυτό στα διάφορα εκπαιδευτικά βιντεάκια).
Εκεί, λοιπόν, στον Αμερικάνικο λαό σαν κάτι να αλλάζει. Υποσχέθηκε, λοιπόν, ο Ομπάμα τερματισμό του πολέμου, μιλάει για τη φτώχεια, για την εκπαίδευση των φτωχών (είχε αναφέρει χαρακτηριστικά «δεν πρέπει να θεωρείται ότι μιμείται τους λευκούς όταν ένας μαύρος κρατάει ένα βιβλίο»), για την αντιμετώπιση της παγκόσμιας περιβαλλοντικής κρίσης (δεν ξέρουμε τι θα πράξει), καλύτερη σχέση με τις άλλες χώρες (σύμμαχες και μη), κλείσιμο του Γκουαντάναμο κ.ά. Το γεγονός ότι ο νέος πρόεδρος εμφανίζεται με ένα σοβαρό προφίλ ηπιότητας και ανεκτικότητας, έτοιμος για σύνθεση απόψεων κι όχι για ιδεολογική περιχαράκωση, δεν μπορεί παρά να είναι αισιόδοξο. Όλ’ αυτά λοιπόν κι ο ανάλογος ενθουσιασμός τι άλλο δείχνουν παρά ότι βλέπουν πια και οι ίδιοι οι Αμερικανοί πως χρειάζονται μια πιο ανθρώπινη πολιτική, περισσότερη ανεκτικότητα, λιγότερη έπαρση, περισσότερη ουσία. Άσχετα αν καταφέρει κάτι ο Ομπάμα και δεν υπερβεί τις δεσμεύσεις του απέναντι στο κατεστημένο (ρεκόρ σημείωσε στη συγκέντρωση χρημάτων από «χορηγούς») η προσδοκία των Αμερικανών από την εκλογή Ομπάμα καθεαυτή είναι το αισιόδοξο μήνυμα. Ή μήπως όλ’ αυτά γίνονται τελικά υπό το βάρος της οικονομικής κρίσης;

Όπως και να έχουν τα πράγματα απολαύστε το ευθυμογράφημα της Έλ. Ακρίτα στα ΝΕΑ με τίτλο «Οbama, έχεις γράμμα!»:

ΑΓΑΠΗΤΕ ΚΥΡΙΕ Ομπάμα, σας γράφω γιατί μου είπε η μαμά μου να σας γράψω και να σας πω συγχαρητήρια που σας κάνανε πρόεδρο. Η μαμά μου πολύ το χάρηκε γιατί είστε μαύρος και δεν ήθελε άσπρο. Ο μπαμπάς μου τσαντίστηκε και της είπε ότι δεν πρέπει να κοιτάει το χρώμα, αλλά τον άνθρωπο. Κι ότι υπάρχουν κακοί μαύροι και καλοί μαύροι, κακοί άσπροι και καλοί άσπροι, ηλίθιοι μαύροι και ηλίθιοι άσπροι. Κι ότι αυτό που κάνει η μαμά μου λέγεται «αντίστροφος ρατσισμός». Και η μαμά μου του είπε: «Αντίστροφος; Όταν εσύ λες “μη μπει κάνας Αλβανός να μας κλέψει” τι ρατσισμός είναι; Λαχανί με βούλες;». Κι η γιαγιά μου είπε: «Εμείς στο χωριό είχαμε τον Μεγακλή τον μαύρο, έτσι τον λέγαμε γιατί ήταν μαυροτσούκαλο. Κι ήταν και βλάκας». Και η μαμά την αγριοκοίταξε γιατί η γιαγιά μου δεν είναι της μαμάς μου μαμά, αλλά του μπαμπά μου μαμά και δεν μιλιέται με της μαμάς μου τη μαμά όταν τους καλούμε για τραπέζι. Κι ο μπαμπάς μου είπε: «Κι αν το πάρουμε έτσι, ο Ομπάμα είναι ψηλός κι ο ΜακΚέιν τάπα. Είναι κριτήριο αυτό;». Και η μαμά μου είπε: «Τι με νοιάζει το μπόι του; Μήπως θα τον φωνάξω να μου αλλάξει τη λάμπα;»
Συνέχεια από εδώ στα ΝΕΑ.

Κυριακή 9 Νοεμβρίου 2008

Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2008

Καλή Επιτυχία!

Μελετήστε πριν την πιστοποίησή σας ξανά τις επίσημες οδηγίες (χρειάζονται την προσοχή σας). Πάρτε μαζί σας τα σχολικά βιβλία, τα βιβλία καθηγητή, τα ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ (Γυμνάσιο) ή τις οδηγίες για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων (Λύκειο). Εύχομαι σε όλους τους συναδέλφους
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!!

Πέμπτη 6 Νοεμβρίου 2008

Οδηγίες πιστοποίησης

Από εδώ δείτε τις οδηγίες πιστοποίησης.

Εξάσκηση στο αυτοματοποιημένο μέρος!!!

Ο συνἀδελφος Γ. Σαλονικίδης (τον οποίο και ευχαριστούμε) έφτιαξε με το Hot Potatoes τις ερωτήσεις του αυτοματοποιημένου μέρους (για τους επιμορφούμενους της Κέρκυρας τις έχω αναρτήσει στο Μοοdle του ΠΣΔ, το οποίο μας έκανε την...τιμή να "κρεμάσει" παραμονές εξετάσεων). Οπωσδήποτε να εξασκηθείτε. Θα αποδειχθεί εξαιρετικά χρήσιμο. Θα τις βρείτε εδώ.

Και μια εύγλωττη Μαφάλντα...


Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

Δείγματα ερωτήσεων αυτοματοποιημένου μέρους.

Αναρτήθηκαν κάποια δείγματα ερωτήσεων αυτοματοποιημένου μέρους στην πύλη του προγράματος Επιμόρφωσης Β΄Επιπέδου. Δείτε τις ερωτήσεις του Γενικού Μέρους και του Ειδικού.

Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

Και επίσημα οι λεπτομέρειες για την πιστοποίηση.

Δείτε από το portal του προγράμματος Επιμόρφωσης Β΄Επιπέδου τις σχετικές διευκρινίσεις για την πιστοποίηση των Εκπαιδευτικών.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails