Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

Σερ Κεν Ρόμπινσον: Φέρτε την επανάσταση στην εκπαίδευση!

     Ο sir Κen Robinsοn προτείνει  την υπέρβαση του κομφορμισμού  και  της γραμμικότητας που χαρακτηρίζει την εκπαίδευση. Αυτά εξυπηρετούσαν τα δεδομένα και τις ανάγκες της βιομηχανικής εποχής, που όμως έχει παρέλθει.

            Η μαζικότητα και η παράλληλη μηχανοποίηση που την υποστηρίζει δεν ανταποκρίνεται στο είδος των πολιτικών υποκειμένων που προετοιμάζουμε για τις κοινωνίες του… σήμερα. Αν η καλλιέργεια της «ικανότητας», ως γενικής και μάλλον περιεκτικής έννοιας, δεχόμαστε ότι ορίζεται ως κινητήριος μοχλός της ατομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, αυτή, τονίζει ο K. Robinson, αναδύεται μέσα από πιο εξατομικευμένα και όχι μαζικά μοντέλα εκπαίδευσης, που είναι τελικά ικανά να μετασχηματίζουν το πάθος σε δύναμη δημιουργίας!

            Προσφυώς επικαλείται τις αρχές της γεωργίας. Η ανάπτυξη των φυτών, επισημαίνει,  δεν είναι μια γραμμική, αλλά μια οργανική διαδικασία. Ο αγρότης δημιουργεί το περιβάλλον, τις συνθήκες ανάπτυξης των φυτών του. Όμοια και στην εκπαίδευση το γενικό πρόγραμμα χρειάζεται να προσαρμόζεται στις εκάστοτε εξατομικευμένες (στο χώρο και στο χρόνο θα προσέθετα) ανάγκες για να ικανοποιεί …το όνειρο καθενός από τους μαθητές μας.




Δευτέρα, 21 Φεβρουαρίου 2011

Ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα ετοιμάζει το υπ. Παιδείας

Ενιαία ψηφιακή εκπαιδευτική πλατφόρμα, η οποία θα έχει τη δυνατότητα συλλογής του εκπαιδευτικού υλικού και των μετα‐δεδομένων (metadata) που το συνοδεύουν, ετοιμάζει το υπ. Παιδείας. Η πλατφόρμα θα καλύπτει τις ακόλουθες λειτουργικές ανάγκες:

  • • Θα αποτελεί κεντρικό σημείο φιλοξενίας, εύκολης αναζήτησης, χρήσης και αξιοποίησης όλου του επίσημου εκπαιδευτικού υλικού (εκπαιδευτικά εγχειρίδια μαθητή, καθηγητή, ασκήσεις, πολυμεσικό υλικό κλπ)
  • • Θα παρέχει σε κάθε σχολείο/εκπαιδευτικό τη δυνατότητα φιλοξενίας τοπικού εκπαιδευτικού υλικού και μηχανισμό συνεργασίας με τους μαθητές.
  • • Θα ενσωματώνει μηχανισμό υποστήριξης συνεργασιών για τον εμπλουτισμό του επίσημου εκπαιδευτικού υλικού
  • • Θα διασυνδέεται με το αποθετήριο ψηφιακού εκπαιδευτικού υλικού που αναπτύσσεται με το αντίστοιχο ΤΔΕ του ΕΑΙΤΥ
Η πλατφόρμα θα βασιστεί στην υπάρχουσα πλατφόρμα ανοικτού κώδικα/ελεύθερου λογισμικού Openeclass (www.openeclass.org) η οποία έχει αναπτυχθεί από την Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία Ακαδημαϊκό Διαδίκτυο (GUnet) και η οποία χρησιμοποιείται στα περισσότερα ιδρύματα της Γ’ θμιας εκπαίδευσης αλλά και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (eclass.sch.gr). Οι αναλυτικές προσαρμογές και η προσθήκη επιπλέον απαιτούμενων χαρακτηριστικών στην πλατφόρμα θα προκύψουν από τη σχετική μελέτη που εκπονείται με το αντίστοιχο ΤΔΕ του ΕΑΙΤΥ. Επιπλέον κατά τη φάση της υποστήριξης‐ λειτουργίας της πλατφόρμας θα λειτουργεί μηχανισμός συλλογής παρατηρήσεων/ απαιτήσεων των χρηστών με σκοπό τη συνεχή αναβάθμιση και εξέλιξη των δυνατοτήτων της πλατφόρμας..
Η υλοποίηση του έργου θα γίνει από το ΥΠΔΒΜΘ με ίδια μέσα και περιλαμβάνει τα ακόλουθα πακέτα εργασίας:
Περισσότερα: Esos

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

Σαν σήμερα (14-2-1987) έφυγε ο Κάρολος Κουν

Παρακουλουθήστε αποσπάσματα από την επομπή Παρασκήνιο της ΕΤ1 για τον Κάρολο Κουν, που προβλήθηκε το Νοέμβριο του 2008.
1. Σπάνιο οπτικοακουστικό υλικό από τη συνεργασία του Κάρολου Κουν με το Γιάννη Χρήστου για τους Πέρσες του Αισχύλου.
2. Απόσπασμα συνομιλίας με το Δημήτρη Μαρωνίτη.
3. Σκηνές από τις πρόβες των Βακχών του Ευριπίδη στην Επίδαυρο.

Επίσης δείτε την Πάροδο από τους θρυλικούς Όρνιθες.

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

Google art project. Εικονικές επισκέψεις στα μουσεία του κόσμου

 Το Google Art Project δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους χρήστες του Διαδικτύου να επισκέπτονται και να περιηγούνται σε πολλά και σημαντικά μουσεία του κόσμου.
Δείτε ένα κατατοπιστικό βίντεο. (Από την επιλογή στη βάση του video cc επιλέξτε: μετάφραση υποτίτλων > ελληνικά).


Διαβάστε και το σχετικό άρθρο από ΤΟ ΒΗΜΑ

Κυριακή, 6 Φεβρουαρίου 2011

Α. Κάλβος: Εις Αγαρηνούς



 Πατήστε πάνω στη διπλανή εικόνα για να μεταβείτε στην ιστοσελίδα της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και να παρακολουθήσετε ένα αφιέρωμα στον Α, Κάλβο.



Μετά και την παρακολούθηση της ταινίας "Ανδρέας Κάλβος", διαπιστώνετε στοιχεία στην ωδή «Εις Αγαρηνούς» (και ποια) που απηχούν τη βιωματική σχέση του Α. Κάλβου με όσα αναφέρει για τον αγώνα κατά των τυράννων;

















  • Βρείτε τις αναλογίες της εικόνας της τελικής κρίσης, της Δευτέρας Παρουσίας με την εισαγωγική εικόνα που περιγράφει ο Α. Κάλβος στην ωδή: «Εις Αγαρηνούς». Τι «συμπληρώνει» σε αυτήν  ο Α. Κάλβος; Γιατί;  
  • Η έννοια της Αρετής στην εισαγωγική εικόνα εξαντλείται στη θρησκευτική της μόνο εκδοχή;

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails