Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2011

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ (3η περίοδος)

ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ

news_epimorfosi
Από την Πέμπτη 21/07/2011, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να ενημερώνονται για τα επιμορφωτικά προγράμματα της ειδικότητάς τους που θα υλοποιηθούν στην περιοχή τους κατά την 3η επιμορφωτική περίοδο (Σεπτέμβριος 2011 – Μάρτιος 2012) και
να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής
μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος (MIS) της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013), η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της  Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, στην ηλεκτρονική διεύθυνση
με χρήση των κωδικών που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίησή τους στο Α’ Επίπεδο.
Οι αιτήσεις συμμετοχής για την παρούσα (3η) περίοδο επιμόρφωσης και η κατανομή των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης γίνονται σε 2 φάσεις:
  • 21 Ιουλίου έως 15 Σεπτεμβρίου 2011 (Α’ φάση υποβολής αιτήσεων και κατανομής των εκπαιδευτικών στα διαθέσιμα προγράμματα επιμόρφωσης με διαδικασία ηλεκτρονικής κλήρωσης)
  • 16 έως 22 Σεπτεμβρίου 2011 (Β’ Φάση υποβολής και επικαιροποίησης αιτήσεων από εκπαιδευτικούς που δεν κληρώθηκαν σε προγράμματα που υλοποιούνται ή νέους ενδιαφερομένους, με σκοπό τη συμπλήρωση προγραμμάτων που δεν έλαβαν τον απαιτούμενο αριθμό αιτήσεων για να υλοποιηθούν και την εν γένει συμπλήρωση κενών θέσεων, με σειρά χρονικής προτεραιότητας).

Τετάρτη, 20 Ιουλίου 2011

Η "διαισθητική κατανόηση" του Ντάνιελ Τάμμετ και "Τα ανώτερα μαθηματικά μου" του Ο. Ελύτη

[Από την ενότητα Μυρίσαι το άριστον]

XIV
Τα ανώτερα μαθηματικά μου τα έκανα στο Σχολείο της θάλασσας. Ιδού και μερικές πράξεις για παράδειγμα:

1. Εάν αποσυνδέσεις την Ελλάδα, στο τέλος θα δεις να σου απομένουν μια ελιά, ένα αμπέλι κι ένα καράβι. Που σημαίνει: με άλλα τόσα την ξαναφτιάχνεις.

2. Το γινόμενο των μυριστικών χόρτων επί την αθωότητα δίνει πάντοτε το σχήμα κάποιου Ιησού Χριστού.

3. Η ευτυχία είναι η ορθή σχέση ανάμεσα στις πράξεις (σχήματα) και στα αισθήματα (χρώματα). Η ζωή μας κόβεται, και οφείλει να κόβεται, στα μέτρα που έκοψε τα χρωματιστά χαρτιά του ο Matisse.

4. Όπου υπάρχουν συκιές υπάρχει Ελλάδα. Όπου προεξέχει το βουνό απ' τη λέξη του υπάρχει ποιητής. Η ηδονή δεν είναι αφαιρετέα.

5. Ένα δειλινό στο Αιγαίο περιλαμβάνει τη χαρά και τη λύπη σε τόσο ίσες δόσεις που δε μένει στο τέλος παρά η αλήθεια.

6. Κάθε πρόοδος στο ηθικό επίπεδο δεν μπορεί παρά να είναι αντιστρόφως ανάλογη προς την ικανότητα που έχουν η δύναμη κι ο αριθμός να καθορίζουν τα πεπρωμένα μας.

7. Ένας «Αναχωρητής» για τους μισούς είναι, αναγκαστικά, για τους άλλους μισούς, ένας «Ερχόμενος».

Από τη συλλογή Ο μικρός Ναυτίλος (1988)

Πηγή: συγκεντρωτική έκδοση Οδυσσέας Ελύτης, Ποίηση (εκδ. Ίκαρος, 2002)

Νομίζω πως το παραπάνω ποίημα "δένει" κάπως με όσα "διαισθάνεται" ο Ντάνιελ Τάμμετ (στο παρακάτω video από τον TED). Η "διαισθητική κατανόηση" στην οποία αναφέρεται περιγράφει ουσιαστικά την υπερρεαλιστική αισθητική νοημοσύνη που υπερβαίνει (ή συμπεριλαμβάνει;) τη γλωσσική σύμβαση για να την υψώσει σε ποίηση. 

Ο ίδιος όμως ο Ο. Ελύτης στην ομιλία του για την απονομή του Νόμπελ είπε:
"Τότε όμως η Ποίηση; Τι αντιπροσωπεύει μέσα σε μια τέτοια κοινωνία; Απαντώ: τον μόνο χώρο όπου η δύναμη του αριθμού δεν έχει πέραση...".

Κι όμως στον Ελύτη (στα "ανώτερα μαθηματικά μου") συνείρονται σε ένα απροσδόκητο ποιητικό σχήμα το έλλογο με τη λυρική φαντασία, ενώ η συμβατική "αριθμητική" γλώσσα εμπλουτίζεται και μεταμορφώνεται σε νέο ποιητικό σημείο.
Δείτε τους "Διαφορετικούς τρόπους γνώσης" του Ντάνιελ Τάμμετ: 


















Πάντως το 6ο σημείο του ποιήματος σαν να λειτουργεί ως διέξοδος (ή παραμυθία) στις συγκυρίες της πολιτικής - οικονομικής  επικαιρότητας.

Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2011

26 Σεπτεμβρίου αρχίζει η 3η περίοδος επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου

Εντός του Σεπτεμβρίου 2011 (και συγκεκριμένα από τις 26), θα ξεκινήσει η επόμενη – τρίτη - περίοδος επιμόρφωσης Β' επιπέδου.
Τα προγράμματα που αφορούν στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ψηφιακών τεχνολογιών στη διδακτική πράξη, είναι εξάμηνης διάρκειας (δυο τρίωρα την εβδομάδα) και διεξάγονται σε Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, σε όλους τους νομούς της χώρας.
Μέχρι τώρα, σε προηγούμενες επιμορφωτικές περιόδους, έχουν συμμετάσχει περισσότεροι από 11.000 εκπαιδευτικοί.
Στο περιεχόμενο της επιμόρφωσης ΤΠΕ Β' επιπέδου περιλαμβάνονται οι βασικές αρχές αξιοποίησης των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη με έμφαση στο σχεδιασμό και εφαρμογή εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων με χρήση ΤΠΕ στην τάξη, η παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου και των περιβαλλόντων γενικής χρήσης και διαχείρισης εκπαιδευτικού περιεχομένου (πχ. LMS, πλατφόρμες ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης), η αποδοτική χρήση και αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και σύγχρονων εργαλείων και υπηρεσιών web 2.0 (πχ. blogs, wikis, podcasts, social networks), καθώς και η εκπαιδευτική αξιοποίηση διαδραστικών συστημάτων διδασκαλίας στην τάξη.
Περισσότερα  εδώ και εδώ. Θα ακολουθήσει νέα ανάρτηση όταν δοθεί (μεσοκαλόκαιρο...) η δυνατότητα ηλεκτρονικών αιτήσεων από τους συναδέλφους. Ως τότε καλά...μπάνια!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails