Νέα προγράμματα επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου αναμένεται να ξεκινήσουν στο προσεχές διάστημα.
Στη σχετική πρόσκληση αναφέρονται:
Με την επιμόρφωση Β΄ επιπέδου επιδιώκεται:
- η εκμάθηση των αρχών παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ,
- η απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης και
- η καλλιέργεια του τρίπτυχου:
· γνώσεις,
· δεξιότητες και
· στάσεις.
Στόχος είναι οι επιμορφούμενοι εκπαιδευτικοί να:
- κατανοήσουν τις προϋποθέσεις και τις δυνατότητες παιδαγωγικής αξιοποίησης των Τ.Π.Ε στην εκπαίδευση για την αναβάθμιση της διαδικασίας της διδασκαλίας και της μάθησης και την καλύτερη επίτευξη των στόχων που θέτει το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών κατά μάθημα,
- μπορούν να χρησιμοποιήσουν αποδοτικά τις δυνατότητες που προσφέρουν οι ΤΠΕ για την ενεργό συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε κοινότητες μάθησης,
- αποκτήσουν συνολική εποπτεία για το υπάρχον εκπαιδευτικό λογισμικό καθώς και τα υπάρχοντα γενικά και ειδικά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιήσουν για την ένταξη των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη,
- είναι σε θέση να χρησιμοποιούν κατάλληλο για την ειδικότητά τους εκπαιδευτικό λογισμικό ή γενικά και ειδικά εργαλεία,
- αντιληφθούν την αναγκαιότητα και τον ρόλο της εκπαιδευτικής κοινότητας για την εφαρμογή των ΤΠΕ στην τάξη,
- κατανοήσουν τις αρχές σχεδιασμού μιας εκπαιδευτικής δραστηριότητας ώστε να μπορούν να την εντάξουν στη διδακτική πράξη,
- γνωρίσουν τις βασικές αρχές οργάνωσης και διαχείρισης της χρήσης των ΤΠΕ στην τάξη.
Προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί που δεν πληρούν την προϋπόθεση συμμετοχής στην επιμόρφωση Β’ Επιπέδου (για τις επόμενες περιόδους), στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης προβλέπονται επίσης διαδικασίες πιστοποίησης Α’ Επιπέδου.
Η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων των εκπαιδευτικών αναμένεται περίπου στο δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου, ενώ η επιλογή τους το τελευταίο δεκαήμερο του Οκτωβρίου.
Για να δείτε όλο το κείμενο της πρόσκλησης (το χρονοδιάγραμμα κλπ) επιλέξτε εδώ.
Για νεότερα παρακολουθείτε την επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος.
6 σχόλια:
Ναι, αλλά γιατί δε δίνουν το δικαίωμα να δώσουν για πιστοποίηση όσοι θέλουν ΧΩΡΙΣ να έχουν παρακολουθήσει, όπως έγινε και στην επιμόρφωση Α΄ επιπέδου;
Τι πρωτεύει; Μήπως απλώς η απορρόφηση κονδυλίων;
Οι νέες τεχνολογίες δεν είναι πανάκεια και ο τρόπος που διαχειρίστηκε το ΥΠΕΠΘ τα σχετικά κονδύλια δείχνει ότι οι «παλιές» τεχνολογίες είναι αποτελεσματικότατες
Εύστοχο το σχόλιο. Ωστόσο, υποθέτω,πως τούτο επιβάλλεται γιατί το Β΄Επίπεδο δεν αφορά απλές "δεξιότητες χειρισμού" Η/Υ, όπως ήταν το Α΄Επίπεδο, αλλά - όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά - επιδιώκεται η καλλιέργεια του τριπτύχου "γνώσεις,δεξιότητες,στάσεις". Θεωρείται, μάλλον, πως ο στόχος εξυπηρετείται καλύτερα τόσο με τη μεσολάβηση των επιμορφωτών, τη σχετική συνεργασία και ζύμωση των συναδέλφων στις τακτικές συνεδρίες, όσο και τα γενικότερα οφέλη που αναμένεται να ανακύπτουν από τη δυναμική συνεργασία όλων κατά την παραγωγή σεναρίων διδασκαλίας, διδακτικών δοκιμών εν γένει, καθώς και την πειραματική αξιοποίησή τους μἐσα στην τάξη.Το τελευταίο είναι καινοτομία της φάσης που τώρα αναμἐνεται να αρχίσει.
Τώρα, πόσο τα προγράμματα και εμείς οι επιμορφωτές ανταποκρινόμαστε επαρκώς στο ζητούμενο είναι άλλο θέμα. Νομίζω πάντως ότι προσπαθούμε γι' αυτό.
Μακάρι να είναι έτσι (δεν αμφιβάλλω καθόλου για τις προθέσεις και τις προσπάθειες των επιμορφωτών).
Αλλά μια ιστορία που ξεκίνησε το Μάιο του 2005 και εξελίσσεται με αυτούς τους ρυθμούς (και άλλα διάφορα που δε θέλω να θίξω) μάλλον θα ολοκληρωθεί όταν οι ΤΠΕ θα είναι ό,τι είναι σήμερα ο τηλέγραφος.
Εν τω μεταξύ, και εκτός γραφειοκρατίας, γίνονται προσπάθειες. Θα ήθελα τη γνώμη σου για αυτήν http://neoellinika.blogspot.com/
Για τους ρυθμούς, τις προτεραιότητες, τον..."προγραμματισμό", για τους όρους και τα μοντέλα ένταξης των ΤΠΕ κ.ά. πολλοί έχουμε εκφράσει ενστάσεις ή επιφυλάξεις κατά καιρούς.Άλλωστε συνήθως εμείς καλούμαστε να ανταποκριθούμε σε διαμορφωμένες προσδοκίες παρόλες τις αβλεψίες και τα ελλείμματα στον προγραμματσιμό. Η ένωση "Μιχ. Δερτούζος" αλλά και το Eduportal έχουν κατά καιρούς εκφράσει σχετικούς προβληματισμούς.
Το ιστολόγιό σου το γνωρίζω από παλιότερα και θεωρώ ότι είναι μια πολύ αξιόλογη προσπάθεια. Μακάρι να είχαμε πολλούς συναδέλφους με λίγο μεράκι. Νομίζω πως εκεί βρίσκεται η ουσία (και συμφωνώ μαζί σου): Πέρα από τα επιμορφωτικά προγράμματα, τις υποδομές, τη συνήθη γκρίνια κλπ, ο δάσκαλος και το μεράκι του είναι η ψυχή του σχολειού.
Σ΄ ευχαριστώ Νίκο.
Μου επιτρέπεις μία "διόρθωση". Το http://neoellinika.blogspot.com/ υπήρξε προσπάθεια που μου άρεσε γιατί συμμετείχαν οι μαθητές. Αυτό νομίζω ότι του έδωσε ξεχωριστό στίγμα, δηλαδή, όχι τόσο τα 12 ποστ, αλλά τα 188 σχόλια. (Σε ρώτησα γιατί σκέφτομαι να "μιλήσω" για αυτό το ιστολόγιο)
Βασίλης Συμεωνίδης
Νομίζω ότι πολύ ωραία το σχολίασε μια μαθήτριά σου:
"Χάρη στο(ν) νεοελληνικά απέκτησα θάρρος να εκφράζω τις απόψεις μου χωρίς να με ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό η κριτική".
Αυτός ακριβώς είναι ο στόχος ενός ζωντανού ιστολογίου:να γίνει ένας ανοιχτός χώρος μιας ζωντανής αναγνωστικής και συγγραφικής μαθητικής κοινότητας. Αν καταφέρεις να "αγγίξεις" δημιουργικά τους μαθητές, δεν μπορεί παρά να "εισπράξεις"
θετικά αποτελέσματα.
Χρήσιμο, λοιπόν, θα ήταν να αναλύσεις τα συμπεράσματα και τις εμπειρίες σου από την όλη προσπάθεια (τόσο για πρακτικά ζητήματα -που είναι κι αυτά αρκετά σημαντικά- όσο και παιδαγωγικά, διδακτικά αλλά και φιλολογικά),γιατί δεν υπάρχουν πολλές ανάλογες δοκιμές.
Οπωσδήποτε να το συνεχίσεις.
Δημοσίευση σχολίου