Νέο σχολικό έτος, νέα επιμορφωτική περίοδος για το πρόγραμμα «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία».
Η υπόθεση της εισαγωγής αλλά και αξιοποίησης των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική μας πραγματικότητα δεν είναι ούτε απλή ούτε αυτονόητη, πολύ περισσότερο δεν εξαντλείται στην - οπωσδήποτε αναγκαία - ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών και μέσων. Χρειάζεται συστημική αλλαγή σε πλήθος παραμέτρων που δεν είναι πάντοτε και αμιγώς εκπαιδευτικοί.
Το ζήτημα είναι όντως τελικά πολιτικό (με την αριστοτελική εκδοχή του όρου). Αφορά τις προτεραιότητες της κοινωνίας τόσο στα όρια των εθνικών προσανατολισμών της όσο - και οπωσδήποτε- στην πραγματικότητα που δυναμικά διαμορφώνεται σε υπερεθνικό επίπεδο.
Η υπόθεση της εισαγωγής αλλά και αξιοποίησης των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική μας πραγματικότητα δεν είναι ούτε απλή ούτε αυτονόητη, πολύ περισσότερο δεν εξαντλείται στην - οπωσδήποτε αναγκαία - ανάπτυξη κατάλληλων υποδομών και μέσων. Χρειάζεται συστημική αλλαγή σε πλήθος παραμέτρων που δεν είναι πάντοτε και αμιγώς εκπαιδευτικοί.
Το ζήτημα είναι όντως τελικά πολιτικό (με την αριστοτελική εκδοχή του όρου). Αφορά τις προτεραιότητες της κοινωνίας τόσο στα όρια των εθνικών προσανατολισμών της όσο - και οπωσδήποτε- στην πραγματικότητα που δυναμικά διαμορφώνεται σε υπερεθνικό επίπεδο.
Αυτό, βέβαια, δε σημαίνει ότι ακολουθούμε τυφλά τους «φωτισμένους» του αναπτυγμένου κόσμου. Δεν υπαγόμαστε σε μια πραγματικότητα την οποία δεχόμαστε ως νομοτέλεια ή μονόδρομο. Δεν ανεβαίνουμε στο τρένο επειδή… κι άλλοι κάπου πηγαίνουν. Η ορμή που ψηλαφίζουμε πλέον όλοι να απορρέει από τον ψηφιακό κόσμο μπορεί να στροβιλίζεται μάταια (ακόμα και μοιραία) στο κύκλοτρο μιας αέναης εξέλιξης χωρίς πυξίδα. Τώρα γνωρίζουμε ότι θα φτάσουμε γρήγορα στο στόχο, μα ξέρουμε ποιος είναι αυτός; Να λοιπόν γιατί στα πλαίσια της επιμόρφωσης θα ξεκινήσουμε αναζητώντας τις παιδαγωγικές προκείμενες που επιτρέπουν (ή τελικά επιβάλλουν;) την εισαγωγή των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική πράξη.
Ωστόσο, προκειμένου για την αρχική διείσδυση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία αίσθησή μου είναι πως είναι ανεκτός, επιτρεπτός, ίσως και αναγκαίος - τουλάχιστον γι’ αυτή τη φάση- ο ενθουσιασμός του νεοπροσήλυτου. Γνωρίστε καινούρια μέσα, εξοικειωθείτε με νέα ηλεκτρονικά εργαλεία, αμφισβητήστε, αναθεωρήστε, καινοτομήστε, δημιουργήστε! Σκοπός δεν είναι να αλλάξουμε διδακτική ταυτότητα, αν και δεν είναι κακό κι αυτό να συμβεί, αλλά να ενσωματώσουμε στη διδακτική μας καθημερινότητα ποικιλία μέσων ή εναλλακτικών διαδρομών για ίδιους στόχους. Σε κάθε περίπτωση η εμπειρία είναι κέρδος.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!
Καλή δύναμη (και υπομονή) στη νέα επιμορφωτική περίοδο!
Ωστόσο, προκειμένου για την αρχική διείσδυση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία αίσθησή μου είναι πως είναι ανεκτός, επιτρεπτός, ίσως και αναγκαίος - τουλάχιστον γι’ αυτή τη φάση- ο ενθουσιασμός του νεοπροσήλυτου. Γνωρίστε καινούρια μέσα, εξοικειωθείτε με νέα ηλεκτρονικά εργαλεία, αμφισβητήστε, αναθεωρήστε, καινοτομήστε, δημιουργήστε! Σκοπός δεν είναι να αλλάξουμε διδακτική ταυτότητα, αν και δεν είναι κακό κι αυτό να συμβεί, αλλά να ενσωματώσουμε στη διδακτική μας καθημερινότητα ποικιλία μέσων ή εναλλακτικών διαδρομών για ίδιους στόχους. Σε κάθε περίπτωση η εμπειρία είναι κέρδος.
Καλή σχολική χρονιά σε όλους!
Καλή δύναμη (και υπομονή) στη νέα επιμορφωτική περίοδο!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου