Τόσο στην Α΄Γυμνασίου όσο και στην Α΄Λυκείου διδάσκουμε -στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας -την περιγραφή.
Συνήθως εισάγουμε τους μαθητές μας στις "αρχές" της περιγραφής μέσω χαρακτηριστικών περιγραφικών κειμένων των οποίων καλούμε να μιμηθούν τις τεχνικές, το ύφος και τη γλώσσα των συγγραφέων τους. Δείτε όμως μερικές ιδέες που μπορούμε να αξιοποιήσουμε χρησιμοποιώντας ΤΠΕ:
Καλούμε τους μαθητές μας (στο εργαστήριο ή στο σπίτι) να ανοίξουν την ιστοσελίδα digital corfu. Από εδώ έχουν την ευκαιρία να περιηγηθούν σε φωτοαπεικονίσεις των 360 μοιρών -χαρακτηριστικών σημείων της Κέρκυρας. Από το χάρτη (αριστερά της σελίδας) μπορούν να επιλέξουν άλλο σημείο και να συνεχίσουν τις εικονικές περιηγήσεις τους. Καλούμε στη συνέχεια τα παιδιά να περιγράψουν από ένα συγκεκριμένο σημείο της δικής τους επιλογής όσα είδαν ακολουθώντας με συνέπεια τον άξονα του χώρου.
Επειδή οι μαθητές αλληλεπιδρούν με τον Η/Υ και εκείνοι επιλέγουν το σημείο παρατήρησης, τον προσανατολισμό της κίνησης, μεγεθύνουν ή σμικρύνουν την εικόνα, σίγουρα τους προσελκύει το ενδιαφέρον.
Μια άλλη εκδοχή -πρόταση μπορεί να είναι και η εξής:
1. Δίνουμε στην πρώτη ομάδα μαθητών την παρακάτω εικόνα (αυτού του μεγέθους):
και καλούμε τους μαθητές να την περιγράψουν. Οι εικασίες που ενδέχεται να δώσουν αναμένονται ενδιαφέρουσες (π.χ. ένα σελάχι...)
2. Σε μια δεύτερη ομάδα δίνουμε την ίδια φωτογραφία (με λίγο μεγαλύτερο μέγεθος)
Οι μαθητές περιγράφουν. (Ίσως σημειώσουν πως πρόκειται για ένα αεροπλάνο που μόλις βυθίστηκε...)
3. Δίνουμε και σε μια τρίτη ομάδα μεγαλύτερη τη φωτογραφία:
Μην ξεχάσουμε να τους επισημάνουμε την επικοινωνιακή περίσταση ώστε το κείμενο που θα δημιουργήσουν να είναι εμπλαισιωμένο σε αυτήν.
Αν επιλέξουμε μια άλλη εικόνα (π.χ. το λιμάνι ενός αιγαιοπελαγίτικου νησιού φωτογραφημένο από τη θάλασσα) μπορούμε να ζητήσουμε μεγεθύνοντας και σμικρύνοντας (με το scroll) την εικόνα, να δώσουν τις διαφορετικές περιγραφικές εκδοχές (ουσιαστικά αυξομειώνοντας την ανάλυση, αυξομειώνουν τις λεπτομέρεις που πρέπει να αποδώσουν)
Το ίδιο μπορούμε να κάνουμε και αξιοποιώντας το Google Earth, το οποίο μπορούμε επίσης να αξιοποιήσουμε και κατά τη διδασκαλία της ιστορίας. (Αυτό σε κάποια άλλη ανάρτηση).
Τι θα λέγατε επίσης να βλέπαμε τι γίνεται τώρα στον πύργο του Άιφελ; Ή μήπως προτιμάτε τα Champs Elysees; Υπάρχουν πολλές άλλες συνδέσεις με live cams (στο Παρίσι) στις ίδιες σελίδες. Επίσης και εικονική περιήγηση 360˚ στον Πύργο του Άιφελ από εδώ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου