Ο Αντιπρόεδρος του ΠΙ καθηγητής κ. Η. Ματσαγγούρας υπέβαλε τον προγραμματισμό του τμήματος Α/θμιας Εκπ/σης του ΠΙ στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».
Ανάμεσα σε άλλα ο καθηγητής κ. Ματσαγγούρας επισημαίνει πως οι γλωσσικές δεξιότητες μάθησης θεωρούνται "αχίλλειος πτέρνα" του σχολείου μας. Η απόκτηση γνώσεων προϋποθέτει ποικίλες γλωσσικο‐γνωστικές ικανότητες μάθησης. [(«Αναγνωστικές ικανότητες κατανόησης κειμένων αποτελούν βάση απόκτησης γνώσεων, προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ένταξης.» (Λισσαβόνα)]. Πρέπει γι’ αυτό να δοθεί έμφαση στο γλωσσικό εγγραμματισμό.
Επίσης τονίζεται ότι πρέπει να προσανατολίσουμε την εκπαίδευση στους εξής στόχους (Λισσαβόνα 2000):
o Διαπαιδαγώγηση στο ρόλο του πολίτη: ρόλοι, δικαιώματα, ευθύνες, γνώσεις,δεξιότητες, αξίες και στάσεις (Citizenship, πολιτειότητα).
υπερεθνικών ταυτοτήτων)
o Ξένες Γλώσσεςo Θετικές Επιστήμες
o TΠΕ (σε διδασκαλία και οργάνωση είναι στοιχεία εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης).
o Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αειφορική ανάπτυξη.
Για αυτά βέβαια χρειάζεται επικαιροποίηση των Α.Π.
Χαμηλοί δείκτες στο διαγωνισμό PISA, υψηλοί δείκτες λειτουργικού αναλφαβητισμού,
Και ενώ όλα αυτά ισχύουν, η Ελλάδα (όπως αναφέρει ο κ. Ματσαγγούρας) για 8 χρόνια ΔΕΝ έκανε τίποτα...
Παρατηρήστε (επί του προκειμένου) στον παρακάτω πίνακα τη θέση των ΤΠΕ.
Δείτε από εδώ όλο το αρχείο – εισήγηση για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Δευτεροβάθμια;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου