Μπορεί να καλυφθεί αυτό το εκπαιδευτικό χάσμα;Και πώς; Ποιες είναι οι αγκυλώσεις που μας καθηλώνουν;
Εκτίμηση δική μου είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε ένα βήμα μπροστά αν δεν απεμπλακούμε από ενδιάμεσους ανασχετικούς -σχεδόν αυτόματα αναφυόμενους- μηχανισμούς που εμποδίζουν κάθε απόπειρα αναπροσανατολισμού.
Μιλάμε για "ελληνική περίπτωση" ή για εμπεδωμένη κουλτούρα μιας κοινωνίας που αδυνατεί τελικά να αυτοπροσδιορίζεται μέσα στη δυναμική της μεταδομούμενης κοινωνικής, πολιτικής, πολιτισμικής πραγματικότητας;
Στο νου των Ελλήνων "ιθυνόντων" τέτοιες ή ανάλογες ριζικές αναδιατάξεις ισοδυναμούν με γραφική ουτοπία. Ναι, ανάμεσά τους συγκαταλέγω κι εμάς. Πόσοι δε θα απορούσαν:"Και τι θα γίνει με τις ειδικότητες που "περισσεύουν"; "Και οι μαθητές δε θα μάθουν το επιρρηματικό κατηγορούμενο"; ... "Αυτά δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Εμείς δε χορεύουμε βαλς..." "Και ξέρω εγώ να χειρίζομαι τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα; άστα καημένε για τους νεότερους..." "Και ... θα χάσουμε την οργανική μας; Βρε άι μη σου πω εσένα και του Φινλανδού Υπουργού Παιδείας σου..."
Και μια λεπτομέρεια:Οι "εκτός της εκπαίδευσης" παρατηρητές θα ρωτούσαν: "Τις προμήθειες των μαθητικών εστιατορίων ποιος τις έχει αναλάβει"; ...
Στη συνέχεια του video όταν η Βανέσα λέει του Γιαν ότι στο "σχολείο δεν έχουμε υπολογιστές" δείτε την έκπληξη του Φινλανδού.
Εκτίμηση δική μου είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε ένα βήμα μπροστά αν δεν απεμπλακούμε από ενδιάμεσους ανασχετικούς -σχεδόν αυτόματα αναφυόμενους- μηχανισμούς που εμποδίζουν κάθε απόπειρα αναπροσανατολισμού.
Μιλάμε για "ελληνική περίπτωση" ή για εμπεδωμένη κουλτούρα μιας κοινωνίας που αδυνατεί τελικά να αυτοπροσδιορίζεται μέσα στη δυναμική της μεταδομούμενης κοινωνικής, πολιτικής, πολιτισμικής πραγματικότητας;
Στο νου των Ελλήνων "ιθυνόντων" τέτοιες ή ανάλογες ριζικές αναδιατάξεις ισοδυναμούν με γραφική ουτοπία. Ναι, ανάμεσά τους συγκαταλέγω κι εμάς. Πόσοι δε θα απορούσαν:"Και τι θα γίνει με τις ειδικότητες που "περισσεύουν"; "Και οι μαθητές δε θα μάθουν το επιρρηματικό κατηγορούμενο"; ... "Αυτά δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Εμείς δε χορεύουμε βαλς..." "Και ξέρω εγώ να χειρίζομαι τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα; άστα καημένε για τους νεότερους..." "Και ... θα χάσουμε την οργανική μας; Βρε άι μη σου πω εσένα και του Φινλανδού Υπουργού Παιδείας σου..."
Και μια λεπτομέρεια:Οι "εκτός της εκπαίδευσης" παρατηρητές θα ρωτούσαν: "Τις προμήθειες των μαθητικών εστιατορίων ποιος τις έχει αναλάβει"; ...
Στη συνέχεια του video όταν η Βανέσα λέει του Γιαν ότι στο "σχολείο δεν έχουμε υπολογιστές" δείτε την έκπληξη του Φινλανδού.
Μελαγχολήσατε;
3 σχόλια:
Ευχαριστούμε για την ενδιαφέρουσα καταχώρηση.
Ως κοινωνία πρέπει ν' αποφασίσουμε: Θέλουμε μια εκπαίδευση για να 'βολευόμαστε' ή για να γίνεται πραγματική δουλειά;
Αν επιλέξουμε το δύσκολο δρόμο, πρέπει οπωσδήποτε να μετασχηματιστεί η νοοτροπία όλων των εμπλεκομένων και να εφαρμοστεί στοιχειώδης παιδαγωγική.
Μια ενδελεχής παρουσίαση του Φιλανδικού εκπαιδευτικού συστήματος είναι διαθέσιμη εδώ http://blog.edu.gr/archives/105
Τη γνωρίζω τη σχετική άκρως ενδιαφέρουσα παρουσίαση του Στυλιανού.Οπωσδήποτε να τη δείτε.
Κι έχει, βέβαια, απόλυτο δίκιο ότι πρέπει εκλεκτικά να προσεγγίζουμε και να αξιοποιούμε πρακτικές άλλων χωρών. Αυτό άλλωστε εμπεριέχεται στις αφετηρίες των στόχων κάθε εκπαιδευτικού συστήματος:η συνομιλία του με τις ανάγκες και την ιδιοπροσωπία του λαού που υπηρετεί.
Όμως τα εκπαιδευτικά μας δεδομένα δεν έχουν και πολύ αλλάξει από εκείνα των πατέρων μας. Το χρειαζόμαστε ΕΝΑ καινούριο βήμα.
Νομιζω οτι το ελληνικο σχολειο με τον τροπο που ειναι οργανωμενο οδηγει τους μαθητες στην αποχαυνωση, στην αποκλειστικη γνωση θεωριας και στην ελλειψη κριτικης σκεψης, οπως δειχνει και αυτη η εκπομπη, με αποτελεσμα σε αρκετες περιπτωσεις την παραγωγη δυσλειτουργικων ανθρωπων.
Δημοσίευση σχολίου