Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Σίγρι. Απολιθωμένο δάσος.



Για να τιμήσω την άλλη μισή μου πατρίδα, σας καλώ να υποστηρίξετε την υποψηφιότητα του Απολιθωμένου Δάσους του Σιγρίου της Λέσβου ως ένα από τα νέα 7 θαύματα του κόσμου.

Το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου έχει ανακηρυχθεί διατηρητέο μνημείο της Φύσης (ΠΔ 433/1985). Η προστατευόμενη περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους έχει έκταση 150000 στρέμματα και περιλαμβάνει εκατοντάδες ιστάμενους και κατακείμενους απολιθωμένους κορμούς κωνοφόρων και καρποφόρων δένδρων που σκεπάσθηκαν από ηφαιστειακά υλικά και απολιθώθηκαν στη θέση τους πριν από 20 εκατομμύρια χρόνια περίπου, την περίοδο του Κάτω Μειοκαίνου.


Έχω χρόνια να επισκεφτώ το Σίγρι (χωριό της καταγωγής της μητέρας μου) ωστόσο θυμάμαι με πολύ ζωηρές μνήμες τα παιδικά καλοκαίρια σ'αυτόν τον υπέροχο τόπο (διαβάστε τους Γλάρους του Η. Βενέζη) γεμάτο φως, αέρηδες και φυσικά κρύο (εξ ου και η ονομασία Σίιιιγγγγρρρριον). Τότε, μικρός όταν ήμουν, το μουσείο δεν υπήρχε και τα απολιθώματα ήταν διάσπαρτα.
Σήμερα το εξαιρετικό Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους του Σιγρίου Λέσβου, (και εδώ) που ιδρύθηκε το 1994 με σκοπό τη μελέτη, έρευνα, ανάδειξη, συντήρηση και φύλαξη του Απολίθωμένου Δάσους της Λέσβου, είναι πολύ καλά οργανωμένο με εκπαιδευτικά προγράμματα, συνέδρια, εκδηλώσεις κλπ. Επισκεφτείτε ψηφιακά το μουσείο και προγραμματίστε διακοπές το καλοκαίρι.

3 σχόλια:

sigriadonis είπε...

Αγαπητέ συγχωριανέ, να που συναντιόμαστε στο διαδίκτυο - αν και δεν είμαι σίγουρος αν έχουμε γνωψριστεί δια ζώσης! Στο sigrion.blogspot.com θα βρίσκεις όλες τις ειδήσεις για το χωριό της μητέρας σου...
Καλή μας αντάμωση!
Αντώνης Χιώτης

Νίκος Καρύδης είπε...

Συγχωριανέ μου έλαβα αργά το σχόλιό σου (απ' ό,τι βλέπω στην ημερομηνία δημοσίευσης).
Ευχαριστώ πολύ πάντως. Έχω χρόνια να έρθω στο Σίγρι, το έχω όμως πάντα βαθιά στην ψυχή μου και τις παιδικές μου μνήμες.
Πραγματικά εύχομαι καλή αντάμωση!

sd είπε...

Θα ήταν καλό να διορθωθεί το Π.Δ. στο σωστό

Π.Δ. 443/1985 (ΦΕΚ 160/Α/1985)

http://www.lesvosmuseum.gr/site/home/ws/primary+menu/the+forest/mnimio.csp

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails