Πέμπτη, 29 Ιανουαρίου 2009

Ανακοινώθηκαν και βαθμοί

Ανακοινώθηκαν και οι βαθμοί των συναδέλφων που επιμορφώθηκαν και πιστοποιήθηκαν. Πάλι από το MIS με τους κωδικούς πρόσβασης. Και πάλι συγχαρητήρια σε όλους!

Δευτέρα, 26 Ιανουαρίου 2009

Αποτελέσματα Πιστοποίησης εκπαιδευτικών στην Επιμόρφωση Β΄Επιπέδου

Ανακοινώθηκαν στο πληροφοριακό σύστημα MIS του portal του προγράμματος Επιμόρφωσης Β΄Επιπέδου τα αποτελέσματα των εξετάσεων πιστοποίησης των συνάδελφων εκπαιδευτικών στην επιμόρφωση Β΄Επιπέδου. Οι συνάδελφοι με τους κωδικούς τους μπορούν να μπουν στο MIS και, αφού επιλέξουν «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης-> Προβολή αποτελεσμάτων πιστοποίησης», να δει ο καθένας το τελικό αποτέλεσμα της πιστοποίησής του.

Δεν ανακοινώθηκε πουθενά τίποτε σχετικό με τις βεβαιώσεις πιστοποίησης. Περιμένουμε ενημέρωση. Χρησιμοποιήστε και το help desk για να ρωτήσετε σχετικά.

Κυριακή, 25 Ιανουαρίου 2009

Κυριάκος Πιττάκης. Ο πρώτος Έλληνας αρχαιολόγος σώζει την Ακρόπολη


Ο Κυριάκος Πιττάκης (Ψυρή 1798-1863 Αθήνα) υπήρξε ο πρώτος Έλληνας αρχαιολόγος, από τους πρωτοπόρους στη διαμόρφωση της ελληνικής αρχαιολογίας. Γεννήθηκε στο Ψυρή της Αθήνας και η οικογένεια του ήταν από τις παλιότερες της περιοχής. Συμμετείχε ως αγωνιστής στην επανάσταση του 1821 και το 1824 πήγε στην Κέρκυρα για να σπουδάσει στην Ιόνιο Ακαδημία.

Κατά τη διάρκεια του Αγώνα της Ανεξαρτησίας, την Ακρόπολη πολιορκούσαν ή υπερασπίζονταν διαδοχικά οι Έλληνες και οι Τούρκοι, με αποτέλεσμα να υποστεί ορατές ακόμα και σήμερα ζημίες. Τότε διαδραματίστηκε ένα άγνωστο σχεδόν εκτός συνόρων επεισόδιο. Κατά τη χρονική περίοδο 1821-1822, τους Τούρκους που είχαν κλειστεί στα τείχη, πολιορκούσαν οι εξεγερμένοι Έλληνες με αρχηγό τον Οδυσσέα Ανδρούτσο.

Στην πολιορκία της Ακρόπολης, λίγο πριν αρχίσει ο βομβαρδισμός (11 Μαρτίου 1822), η Ελληνική Κυβέρνηση συνιστούσε «προσοχή» στον επικεφαλής Γερμανών φιλελλήνων, Γάλλο συνταγματάρχη Ολιβιέ Βουτιέ: «...μη λησμονήτε», υπεδείκνυε, «ότι μέσα εις το Κάστρον περικλείονται αυτά τα πολύτιμα λείψανα της αρχαιότητος, οπού ο πανδαμάτωρ χρόνος δεν ημπόρεσε να εξαφανίση· συνιστώμεν εις την αγάπην σας προς το ωραίον τα αριστουργήματα των προγόνων μας. Είθε η αιγίς της Αθηνάς να προφυλάξη τον ναόν της»...

Η επιχείρηση τραβούσε σε μάκρος και η έκβασή της ήταν αμφίρροπη. Αναπόφευκτη συνέπεια ήταν να εξαντληθούν όχι μόνον οι προμήθειες, αλλά και τα πολεμοφόδια των υπερασπιστών της τελευταίας θέσης που διατηρούσαν οι οθωμανικές αρχές σε ολόκληρη την Αττική. Τότε ήταν που ο νέος αγωνιστής -και αργότερα πρώτος Έφορος Αρχαιοτήτων-, ο Κυριάκος Πιττάκης, διέκρινε τους Τούρκους στρατιώτες τη στιγμή που ήταν έτοιμοι να σπάσουν τις κολόνες του Παρθενώνα, προκειμένου να αφαιρέσουν το μολύβι που τους έλειπε, αλλά που υπήρχε σε ικανές ποσότητες στα σφραγίσματα, στο κέντρο των σφονδύλων των κιονόκρανων.

Κατεχόμενος από συγκίνηση, ανέφερε το γεγονός στο στρατόπεδό του και έπεισε τους Έλληνες πολιορκητές να προμηθεύσουν οι ίδιοι τα βόλια που προορίζονταν για τα τουρκικά όπλα που θα έβαλλαν εναντίον τους.


Εικόνα από το μέλλον (του Ν. Ξυδάκη)


Διάβασα και μεταφέρω το εξαιρετικό άρθρο του Ν. Ξυδάκη από την Καθημερινή.

Πριν από τέσσερις-πέντε δεκαετίες, όχι και τόσο παλιά δηλαδή, η φτωχή Ελλάδα υποδεχόταν το τουριστικό της θαύμα, αθώα και ειδυλλιακή. Ήταν η επιτομή της γραφικότητας, η χαρά του ανθρωπολόγου. Στα χωριά εδέσποζαν ο χωροφύλακας και ο παπάς, οι δημογέροντες του καφενείου, παιδιά κουρεμένα γουλί, γυναίκες ακαθορίστου ηλικίας με μαντίλες. Οι άνδρες άφαντοι· τους είχε καταπιεί η μετανάστευση.

Σταδιακά, οι άνδρες σταμάτησαν να μεταναστεύουν στη Γερμανία, την Αυστραλία, την Αμερική, οι δουλειές αβγάτιζαν στην ντόπια ανοικοδόμηση και στον τουρισμό, η αστυφιλία ερήμωσε τους δημογεροντικούς καφενέδες και γέμισε τα δυάρια και τριάρια, οι επήλυδες πρώην αγρότες ανακάλυψαν νέα επαγγέλματα: θυρωροί, κλητήρες, ψιλικατζήδες, λαχειοπώλες, τρικυκλατζήδες, μπακαλόγατοι – ό,τι σήμερα ονομάζεται ευσχήμως γραφειοκρατία και παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών. Η ύπαιθρος ερήμωσε, οι μπαξέδες έγιναν χέρσα αγροτεμάχια, τα χορτολιβαδικά μεταλλάχθηκαν σε οικόπεδα, η τηλεόραση εκσυγχρόνισε τα ήθη και ισοπέδωσε τις ντοπιολαλιές, το ουίσκι των επιδοτήσεων παραμέρισε το τσίπουρο και τα στυφόκρασα.

[...]

Επιδοτούμενη ευημερία και εκσυγχρονισμός. Με ευρωπαϊκό χρήμα, με δανεικό χρήμα, με μαύρο χρήμα, με μαύρη εργασία μεταναστών. Μεταναστών; Ναι, η Ελλάδα εισάγει πια μετανάστες· οι γειτονικές χώρες, και οι πιο μακρινές, στέλνουν ανθρώπους πολύ φτωχούς, φτωχότερους από τους Έλληνες. Οι φτωχοί μετανάστες προσφέρουν άφθονη μαύρη εργασία, φτηνή, που μπαλώνει τρύπες και καλύπτει αδυναμίες. Η Ελλάς ευημερεί και με αυτούς, ξεκοκκαλίζοντας επιδοτήσεις, μαύρο χρήμα, αποταμιεύσεις, εφάπαξ, οικόπεδα, δάνεια και κυμαινόμενο επιτόκια... Χωρίς να το καταλάβει, τα έχει φάει όλα, ξεπουλάει έπιπλα και ασημικά, δανείζεται κι άλλο, κι άλλο... Και – Και ύστερα ήρθε η κρίση. Σαν θύελλα. Οικονομική, κοινωνική, πολιτική, συστημική. Οι πόλεις ξεχείλισαν μετανάστες και πρόσφυγες, απόκληρους και πρεζάκια, ζητιάνους και παιδιά των φαναριών· η νομαδική φτώχεια δεν κρύβεται. Μαζί της αναδύεται και η νέα φτώχεια των ιθαγενών· οι μεγαλωμένοι με υποσχέσεις ευημερίας αντικρίζουν ένα περίκλειστο σύμπαν που όταν δεν τους αποκλείει στις παρυφές με τους γκασταρμπάιτερ, τους στριμώχνει σε τόσες δα χαραμάδες, στη χαραμάδα του βασικού μισθού, στην υπερεργασία, στην επισφάλεια, στον δανεισμό. Στη διάψευση.

[...]

Από το ’90 και μετά, εκλείπει και αυτή η δυνατότητα. Η υπερπροσφορά μαύρης, φτηνής εργατικής δύναμης από τα πλήθη των μεταναστών, η επέλαση της χρηματοπιστωτικής οικονομίας και των ιδιωτικοποιήσεων, η απίσχνανση παραδοσιακών παραγωγικών δομών, η κατίσχυση ενός άπληστου καταναλωτικού ήθους, η απαξίωση των πτυχίων και της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, η υποβάθμιση του δημόσιου χώρου, η υπερσυγκέντρωση στις κατασκευές και στο εμπόριο, όλα μαζί προκαλούν κατάρρευση των μικρομεσαίων στρωμάτων. Καταρρέουν οι υλικές προϋποθέσεις, καταρρέει ο ορίζοντας προσδοκιών, καταρρέει το πλαίσιο αξιών. Τα γράμματα δεν οδηγούν στα άρματα: όχι άνοδο και πλούτο, αλλά ούτε καν μια ήσυχη θεσούλα δεν προσφέρουν.

Έως πρόσφατα, όσοι πήγαιναν «έξω» ονειρευόντουσαν το εδώ, την πατρίδα, τη σωματική σχέση με την εστία, τη φύση, την οικογένεια και τους φίλους. Επέστρεφαν. Και μαζί έφερναν το δυναμικό τους, τη γνώση του έξω, τον κοσμοπολιτισμό μαζί με έναν υγιή πατριωτισμό. Οχι πια. Όσοι πάνε έξω για κάτι παραπάνω από μονοετές μάστερ σε βρετανική φάμπρικα, είπαμε: Μένουν εκεί. Και νοσταλγούν την Ελλάδα ως τόπο διακοπών, ως γραφικότητα.

Πολύ περισσότερο: Τώρα ακούω όλο και συχνότερα τους ίδιους τους νέους να θέλουν να φύγουν και να μην ξαναγυρίσουν. Και οι γονείς τους τι κάνουν; Τους συμπαραστέκονται. Εξάγουμε μυαλά, τα καλύτερα μυαλά, τον ανθό της ελληνικής κοινωνίας. Ξαναγυρνάμε ειρωνικά και τραγικά, αντεστραμμένα, στο ’50 και το ’60, μείον την ελπίδα: στη γραφικότητα μιας χώρας γερόντων και δημογερόντων, χωρίς μυαλά, χωρίς νιότη. Η Ελλάδα του 2020 δείχνει από τώρα το πρόσωπό της: χωροφύλακες, θυρωροί, σεκιούριτι, ντελίβιρι, λιμενοφύλακες, τσιτσερόνε, γκαρσόνια, ημιαπασχολούμενοι, χασομεράνε σε απέραντα καφενεία μη καπνιστών. Είναι το ίζημα του ελληνισμού. Ο αφρός βρίσκεται στη Διασπορά.
Ολόκληρο το άρθρο από την Καθημερινή.

Δείτε κι εδώ από το ΒΗΜΑ: Πτυχιούχος γιατρός εργάζεται σερβιτόρος περιμένοντας να έλθει η σειρά της προκειμένου ως ιατρός να πάρει ειδικότητα...


Παρασκευή, 23 Ιανουαρίου 2009

Εκπαιδευτικό χάσμα (Η έρευνα του Π. Τσίμα)



Μπορεί να καλυφθεί αυτό το εκπαιδευτικό χάσμα;Και πώς; Ποιες είναι οι αγκυλώσεις που μας καθηλώνουν;
Εκτίμηση δική μου είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε ένα βήμα μπροστά αν δεν απεμπλακούμε από ενδιάμεσους ανασχετικούς -σχεδόν αυτόματα αναφυόμενους- μηχανισμούς που εμποδίζουν κάθε απόπειρα αναπροσανατολισμού.
Μιλάμε για "ελληνική περίπτωση" ή για εμπεδωμένη κουλτούρα μιας κοινωνίας που αδυνατεί τελικά να αυτοπροσδιορίζεται μέσα στη δυναμική της μεταδομούμενης κοινωνικής, πολιτικής, πολιτισμικής πραγματικότητας;
Στο νου των Ελλήνων "ιθυνόντων" τέτοιες ή ανάλογες ριζικές αναδιατάξεις ισοδυναμούν με γραφική ουτοπία. Ναι, ανάμεσά τους συγκαταλέγω κι εμάς. Πόσοι δε θα απορούσαν:"Και τι θα γίνει με τις ειδικότητες που "περισσεύουν"; "Και οι μαθητές δε θα μάθουν το επιρρηματικό κατηγορούμενο"; ... "Αυτά δεν έχουν σχέση με την ελληνική πραγματικότητα. Εμείς δε χορεύουμε βαλς..." "Και ξέρω εγώ να χειρίζομαι τέτοια ηλεκτρονικά συστήματα; άστα καημένε για τους νεότερους..." "Και ... θα χάσουμε την οργανική μας; Βρε άι μη σου πω εσένα και του Φινλανδού Υπουργού Παιδείας σου..."

Και μια λεπτομέρεια:Οι "εκτός της εκπαίδευσης" παρατηρητές θα ρωτούσαν: "Τις προμήθειες των μαθητικών εστιατορίων ποιος τις έχει αναλάβει"; ...

Στη συνέχεια του video όταν η Βανέσα λέει του Γιαν ότι στο "σχολείο δεν έχουμε υπολογιστές" δείτε την έκπληξη του Φινλανδού.

Μελαγχολήσατε;

Σάββατο, 17 Ιανουαρίου 2009

Μαγνητίζει η εικονική βία


Kοινωνιολογική έρευνα ή πρότζεκτ τέχνης; Και τα δύο, απαντά ο Βρετανός φωτογράφος Ρόμπι Κούπερ, εμπνευστής της «Immersion» («Βύθισης»), μιας νέας μεθόδου που επιχειρεί να εξερευνήσει τη σχέση παιδιών και εικονικής βίας. Μαζί με την ομάδα των εξίσου ικανών συνεργατών του, αιχμαλώτισαν σε φωτογραφίες και βίντεο τα πρόσωπα μικρών, αλλά και εφήβων, την ώρα που παίζουν πολεμικά και κάθε είδους άγρια παιχνίδια (online ή videogames). Οι εκφράσεις τους πραγματικά εντυπωσιακές! «Η ουτοπία έχει ενδιαφέρον», λέει ο ίδιος και μάλλον έχει δίκιο, καθώς η δράση ανηλίκων και ενηλίκων στους εικονικούς διαδικτυακούς τόπους έχει αποδείξει ότι το εξωπραγματικό μαγνητίζει την ανθρώπινη φύση…
Σε μια εποχή που η παιδική εγκληματικότητα προβληματίζει διεθνώς, ο 39χρονος φωτορεπόρτερ Ρόμπι Κούπερ (που ζει στη Νέα Υόρκη) υλοποιεί ένα φιλόδοξο, αόριστης διάρκειας project, χρησιμοποιώντας βιντεοκάμερα υψηλής ευκρίνειας και την πρωτοπόρο τεχνική του Αμερικανού δημιουργού ντοκιμαντέρ Ερολ Μόρις. Μαζί με τον κάμεραμαν Αντριου Γουίγκινς και τον οργανωτικό εγκέφαλο του εγχειρήματος Τσάρλι Σμιθ, συντόνισαν την οθόνη του παιχνιδιού με το φακό της κάμερας. Κατάφεραν έτσι να παγιδεύσουν εκπληκτικά ενσταντανέ αμηχανίας, αγωνίας, έντασης, φόβου ή ταραχής, έκστασης, ενθουσιασμού και γενικά μιας απίστευτης αφοσίωσης που διαγράφεται στα παιδικά πρόσωπα, καθώς συμμετέχουν σε διαδραστικά βίαια παιχνίδια (Halo 3, Call of Duty, GTA 4, Tekken, Star Wars Battlefront), εξοντώνοντας φανταστικούς εχθρούς ή ενώ παρακολουθούν ανάλογες ταινίες.

Στο πλαίσιο της παρούσας έρευνας, ο ανήσυχος φωτογράφος συγκέντρωσε υλικό από σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αμερική και, πρόσφατα, στη Βρετανία και διαπίστωσε ότι τα παιδιά που είναι πιο εκδηλωτικά στην τάξη, σύμφωνα με τους καθηγητές τους, είναι επίσης και τα πιο εκφραστικά μπροστά στις οθόνες. Οσο για τους πιο… πωρωμένους ανήλικους παίκτες, παραμένουν εντελώς ανέκφραστοι! Ο Κούπερ συνεργάζεται, επίσης, με ψυχολόγο και κοινωνιολόγο, προκειμένου να ερμηνεύσει τις διαφορετικές αντιδράσεις των παιδιών στις επί της οθόνης πολεμικές συρράξεις. Ταυτόχρονα, λαμβάνει υπόψη το κωδικό σύστημα δράσης (έκφρασης) προσώπου (Facial Action Coding System), που ανέπτυξε στη δεκαετία του ‘70 ο διακεκριμένος ακαδημαϊκός ψυχολόγος Πολ Εκμαν. Ενα σύστημα που θεωρείται πιο αξιόπιστο ακόμη και από τη σύγχρονη τεχνολογία σκαναρίσματος του εγκεφάλου και χρησιμοποιείται από τη CIA! «Πιθανόν υπάρχει σχέση μεταξύ βίαιων παιχνιδιών και κοινωνικής επιθετικότητας, σχολικής βίας και αποκλεισμού, αλλά είναι δύσκολο να πει κανείς κατά πόσο το βίαιο παιχνίδι είναι η σημαντικότερη αιτία…», επισημαίνει ο Ρόμπι Κούπερ, που ετοιμάζει στα μέσα του χρόνου την πρώτη του έκθεση με τις πρωτοφανείς εικόνες ή δεδομένα – όπως ο ίδιος αποκαλεί την αποτύπωση στιγμών «ακραίων αισθημάτων»…

ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΜΑΡΙΑ
Πηγή:Ελεύθερος Τύπος

Τρίτη, 13 Ιανουαρίου 2009

Ριζική αναθεώρηση του τρόπου διδασκαλίας της γλώσσας και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης

Γ. Μπαμπινιώτη
(Καθηγητή Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών)

"Επειδή η διδασκαλία της γλώσσας δεν είναι διδασκαλία ενός μαθήματος όπως τα άλλα, αλλά διαχέεται και διαποτίζει όλα τα άλλα αντικείμενα μάθησης λόγω της άμεσης σχέσης της με τη σκέψη του ανθρώπου, χρειάζεται μια ριζική αναθεώρηση του τρόπου διδασκαλίας της γλώσσας και στις δύο βαθμίδες της Εκπαίδευσης. Και οι δύο άξονες που συνιστούν τη γλώσσα, το λεξιλόγιο από τη μια μεριά (έννοιες-σημασίες-λέξεις) και η οργάνωση τού λεξιλογίου σε νοήματα με γραμματικές και συντακτικές δομές χρειάζεται να διδαχθούν από μια νέα σκοπιά, την επικοινωνιακή. Αντί του γραμματικοσυντακτικού φορμαλισμού που κατακλύζει τη διδασκαλία και καταπνίγει την ουσία της γλώσσας, χρειάζεται με ουσιαστικό και ελκυστικό τρόπο να διδαχθούν οι δυνατότητες έκφρασης που παρέχει κάθε γλώσσα και εν προκειμένω η ελληνική, ένα τεράστιο φάσμα επιλογών που διαμορφώνουν το ύφος του καθενός μας και που μπορούν να εξηγηθούν και να συνειδητοποιηθούν από μια σωστή επικοινωνιακή διδασκαλία της γλώσσας. Αντί να μιλάμε συνεχώς για επιθετικούς προσδιορισμούς και κατηγορούμενα ή ανώμαλα ρήματα και υποτακτικές και για όλες αυτές τις απωθητικές «ταμπέλες» που δεν λένε τίποτε στους μαθητές, μπορούμε να τους αποκαλύψουμε τον κόσμο της γλώσσας που χρησιμοποιεί τους γραμματικοσυντακτικούς αρμούς για να συνθέσει νοήματα από τις μεμονωμένες λέξεις.
Αυτός ο σύνθετος διανοητικός μηχανισμός που συνιστά το πνεύμα του ανθρώπου και που έχει ως κύριο τρόπο έκφρασης τη γλώσσα πρέπει να καταδειχθεί στους μαθητές με απλό και κατανοητό τρόπο από κατάλληλα καταρτισμένους δασκάλους. Και αυτό -η απαιτούμενη κατάρτιση των δασκάλων- είναι κύριο ζητούμενο, αυτό που λείπει από τα πανεπιστήμιά μας στο βαθμό που θα έπρεπε. Θεωρώ απαραίτητη τη φοίτηση των μελλοντικών δασκάλων σε ειδικό τμήμα επιμόρφωσης ετήσιας διάρκειας με αυστηρές καταληκτήριες εξετάσεις προτού φτάσουν στην τάξη οι άνθρωποι που θα διδάξουν τα παιδιά μας. Όχι μόνο για το θέμα της γλώσσας αλλά γενικότερα για τα αντικείμενα και τον τρόπο διδασκαλίας των μαθημάτων και στις δύο βαθμίδες της εκπαίδευσης χρειάζεται να ληφθούν τολμηρές αποφάσεις κατόπιν συζητήσεως και με στελέχη της μαχόμενης εκπαίδευσης που ξέρουν τα θέματα από μέσα.
Πώς θα κάνουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το σχολείο, πώς θα τα μάθουμε να δουλεύουν σε βιβλιοθήκη και ν' αξιοποιούν τη σύγχρονη τεχνολογία για την αναζήτηση ουσιωδών πληροφοριών, πώς θα αυτενεργούν και πώς θα σκέπτονται δημιουργικά, αυτά είναι κύρια θέματα που πρέπει επιτέλους να απασχολήσουν έμπρακτα τον σχεδιασμό της ελληνικής σχολικής εκπαίδευσης.

Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 13/01/2009

Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου 2009

Η προφορά της αρχαίας ελληνικής γλώσσας

Μια χρήσιμη ενότητα που αφορά στην προφορά της αρχαίας ελληνικής γλώσσας έχει ετοιμάσει στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα στην ενότητα Θέματα Ιστορίας της ελληνικής γλώσσας η Ελένη Αντωνοπούλου. Εκεί θα βρείτε χρήσιμα στοιχεία πληροφορίες για:

όπως αυτή διαμορφώθηκε από το έργο του ολλανδού ανθρωπιστή Εράσμου (όπως αποδόθηκε στα ελληνικά το λατινικό Desiderius, που μεταφράζει το ολλανδικό του όνομα Geert Geerts). Ο Έρασμος στα 1500 μ.Χ., όταν φιλοξενείται στη Νεακαδημία (ακαδημία φιλολόγων στη Βενετία), o ιδρυτής της Aldus Manutius έχει εντοπίσει το ηχομιμητικό βή, βή και συμπεραίνει πως διάφορα γράμματα προφέρονταν στην αρχαιότητα διαφορετικά απ' ό,τι στην εποχή του. Ο Έρασμος αναλαμβάνει λοιπόν και εκπονεί μελέτη για το θέμα αυτό που δημοσιεύεται στην Ελβετία το 1528.

Στις προτάσεις του στηρίχτηκε η πρακτική που επικράτησε για την ανάγνωση των αρχαίων κειμένων στα ευρωπαϊκά σχολεία (εκτός της Ελλάδας) από τον 19ο αιώνα και μετά. Σημειώνουμε ότι σήμερα η ερασμιακή (ή μήπως σωστότερα ερασμική;) προφορά παρουσιάζει προσαρμογή στις διάφορες τοπικές γλώσσες των χωρών, όπου χρησιμοποιείται.

Oι Έλληνες γλωσσολόγοι υποστηρίζουν ότι η χρήση της νεοελληνικής προφοράς στην ανάγνωση των αρχαίων κειμένων διευκολύνει τους μαθητές των ελληνικών σχολείων, αλλά ότι είναι αναγκαίο να εξηγείται το φωνητικό και το φωνολογικό σύστημα της αρχαίας ελληνικής και η εξέλιξή του. Επισημαίνουν ότι αυτό πρώτον θα συμβάλει στην κατανόηση του γραμματικού συστήματος και δεύτερον θα δώσει ακριβέστερη εικόνα της αρχαίας γλώσσας (Πετρούνιας 2001δ).

Mπορείτε επίσης να ακούσετε αποδώσεις αρχαιοελληνικών κειμένων από την SOCIETY FOR THE ORAL READING OF GREEK AND LATIN LITERATURE (SORGLL) (ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (SORGLL). Θα χρειαστεί να έχετε κατεβάσει το (ελεύθερο) πρόγραμμα Real Player 11.

Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2009

Living Darfur


Ένα καταπληκτικό μουσικό κομμάτι. Το πολιτικό τραγούδι δεν έχει εκλείψει.

Living Darfur
See the nation through the people's eyes,
See tears that flow like rivers from the skies.
Where it seems there are only borderlines
Where others turn and sigh,
You shall rise (x2)

There's disaster in your past
Boundaries in your path
What do you desire when lift you higher?
You don't have to be extraordinary, just forgiving
Those who never heard your cries,
You shall rise (x2)
And look toward the skies.
Where others fail, you prevail in time.
You shall rise.

(You may never know,
If you lay low, lay low) (x4)
You shall rise (x3)

Sooner or later we must try... Living
(You may never know,
If you lay low, lay low) (x4)

See the nation through the people's eyes,
See tears that flow like rivers from the skies.
Where it seems there are only borderlines
Where others turn and sigh,
You shall rise (x4)

(You may never know,
If you lay low, lay low) [4x]

Sooner or later we must try... Living

Πέμπτη, 8 Ιανουαρίου 2009

Σίγρι. Απολιθωμένο δάσος.



Για να τιμήσω την άλλη μισή μου πατρίδα, σας καλώ να υποστηρίξετε την υποψηφιότητα του Απολιθωμένου Δάσους του Σιγρίου της Λέσβου ως ένα από τα νέα 7 θαύματα του κόσμου.

Το Απολιθωμένο Δάσος Λέσβου έχει ανακηρυχθεί διατηρητέο μνημείο της Φύσης (ΠΔ 433/1985). Η προστατευόμενη περιοχή του Απολιθωμένου Δάσους έχει έκταση 150000 στρέμματα και περιλαμβάνει εκατοντάδες ιστάμενους και κατακείμενους απολιθωμένους κορμούς κωνοφόρων και καρποφόρων δένδρων που σκεπάσθηκαν από ηφαιστειακά υλικά και απολιθώθηκαν στη θέση τους πριν από 20 εκατομμύρια χρόνια περίπου, την περίοδο του Κάτω Μειοκαίνου.


Έχω χρόνια να επισκεφτώ το Σίγρι (χωριό της καταγωγής της μητέρας μου) ωστόσο θυμάμαι με πολύ ζωηρές μνήμες τα παιδικά καλοκαίρια σ'αυτόν τον υπέροχο τόπο (διαβάστε τους Γλάρους του Η. Βενέζη) γεμάτο φως, αέρηδες και φυσικά κρύο (εξ ου και η ονομασία Σίιιιγγγγρρρριον). Τότε, μικρός όταν ήμουν, το μουσείο δεν υπήρχε και τα απολιθώματα ήταν διάσπαρτα.
Σήμερα το εξαιρετικό Μουσείο Απολιθωμένου Δάσους του Σιγρίου Λέσβου, (και εδώ) που ιδρύθηκε το 1994 με σκοπό τη μελέτη, έρευνα, ανάδειξη, συντήρηση και φύλαξη του Απολίθωμένου Δάσους της Λέσβου, είναι πολύ καλά οργανωμένο με εκπαιδευτικά προγράμματα, συνέδρια, εκδηλώσεις κλπ. Επισκεφτείτε ψηφιακά το μουσείο και προγραμματίστε διακοπές το καλοκαίρι.

Σάββατο, 3 Ιανουαρίου 2009

Προγραμματισμός Α/θμιας Εκπ/σης του ΠΙ: Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση»


Ο Αντιπρόεδρος του ΠΙ καθηγητής κ. Η. Ματσαγγούρας υπέβαλε τον προγραμματισμό του τμήματος Α/θμιας Εκπ/σης του ΠΙ στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση».

Ανάμεσα σε άλλα ο καθηγητής κ. Ματσαγγούρας επισημαίνει πως οι γλωσσικές δεξιότητες μάθησης θεωρούνται "αχίλλειος πτέρνα" του σχολείου μας. Η απόκτηση γνώσεων προϋποθέτει ποικίλες γλωσσικο‐γνωστικές ικανότητες μάθησης. [(«Αναγνωστικές ικανότητες κατανόησης κειμένων αποτελούν βάση απόκτησης γνώσεων, προσωπικής ανάπτυξης και κοινωνικής ένταξης.» (Λισσαβόνα)]. Πρέπει γι’ αυτό να δοθεί έμφαση στο γλωσσικό εγγραμματισμό.

Επίσης τονίζεται ότι πρέπει να προσανατολίσουμε την εκπαίδευση στους εξής στόχους (Λισσαβόνα 2000):

o Διαπαιδαγώγηση στο ρόλο του πολίτη: ρόλοι, δικαιώματα, ευθύνες, γνώσεις,

δεξιότητες, αξίες και στάσεις (Citizenship, πολιτειότητα).

o Πολιτισμός, Δια‐πολιτισμικότητα (Ευρωπαϊκή ταυτότητα, οικοδόμηση

υπερεθνικών ταυτοτήτων)

o Ξένες Γλώσσες

o Θετικές Επιστήμες

o
TΠΕ (σε διδασκαλία και οργάνωση είναι στοιχεία εκσυγχρονισμού της εκπαίδευσης).

o Περιβαλλοντική Εκπαίδευση αειφορική ανάπτυξη.

Για αυτά βέβαια χρειάζεται επικαιροποίηση των Α.Π.

Αυτό που τώρα έχουμε είναι:

Χαμηλοί δείκτες στο διαγωνισμό PISA, υψηλοί δείκτες λειτουργικού αναλφαβητισμού,

Δια βίου μάθηση σε Ελλάδα 1,8%(ΕΕ 10,8%) στόχος ΕΕ 12,% στόχος Ελλάδας 6%. (κλπ…)

Και ενώ όλα αυτά ισχύουν, η Ελλάδα (όπως αναφέρει ο κ. Ματσαγγούρας) για 8 χρόνια ΔΕΝ έκανε τίποτα...

Παρατηρήστε (επί του προκειμένου) στον παρακάτω πίνακα τη θέση των ΤΠΕ.

Δείτε από εδώ όλο το αρχείο – εισήγηση για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση. Η Δευτεροβάθμια;


H-T@ξη (μου)

Το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να φτιάξουμε τη δική μας Ηλεκτρονική Τάξη από την Υπηρεσία η - Τ@ξη.
Χρειάζεται (αφού ολοκληρώσετε την εγγραφή σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο-ΠΣΔ) να μπείτε με τους κωδικούς σας στην υπηρεσία Ηλεκτρονική Διαχείριση Τάξης και να αναρτήσετε το υλικό σας εύκολα και γρήγορα. Ουσιαστικά είναι ένα απλό αποθετήριο υλικού. Μπορείτε να αναρτήσετε ασκήσεις, υπερδεσμούς κ.ά. Κατόπιν η πρόσβασή είναι ελεύθερη σε όλους.
Δείτε και μια παλιότερη ανάρτησή μου.
Βέβαια τα ιστολόγια είναι μια επίσης εύκολη λύση, αλλά νομίζω ότι και η υπηρεσία αυτή είναι χρήσιμη. Δείτε από εδώ τη δική μου Η-Τ@ξη. Δεν πρόκειται για κάτι σπουδαίο, απλά για να δείτε στοιχειώδεις λειτουργίες.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails