Κυριακή, 25 Μαΐου 2008

"Η γνώση και η διαφάνεια φέρνουν τη συνετή χρήση "


«Για τους μαθητές, το Διαδίκτυο είναι περισσότερο εργαλείο ψυχαγωγίας και λιγότερο οτιδήποτε άλλο. Όπως ήταν αναμενόμενο, έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση και ενημέρωση τα παιδιά στα αστικά κέντρα απ’ ό,τι τα παιδιά στην επαρχία καθώς και τα παιδιά ανώτερης οικονομικής κατάστασης, όχι όμως και οι γονείς τους οι οποίοι επί το πλείστον δεν γνωρίζουν, δεν έχουν χρόνο να μάθουν και εντέλει δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους, ασχέτως οικονομικής και μορφωτικής κατάστασης», εξηγεί στην «Κ» ο κ. Πολυδεύκης Παπαδόπουλος, κοινωνιολόγος και δημοσιογράφος που θα παρουσιάσει τις επόμενες ημέρες έρευνα για τη δημιουργική και ασφαλή χρήση του Ιντερνετ από την εκπαιδευτική κοινότητα, για λογαριασμό του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων.


Άλλη μια επισήμανση που καταδεικνύει την ανάγκη ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσα από μια στρατηγικά σχεδιασμένη, προσεκτικά μελετημένη, ιστορικά υποψιασμένη προσέγγιση και μάλιστα πριν να είναι αργά. Πριν, δηλαδή, παγιώσουν οι μαθητές (ανυποψίαστοι για τα συστατικά και δυναμικά χαρακτηριστικά των ΝΤ και κυρίως του Διαδικτύου) διόδους προσέγγισης λιγότερο επωφελείς ή και επικίνδυνες, πρέπει να αποκτήσουν γνωστική ενημέρωση των κύριων γνωρισμάτων τους όχι μόνο σε χρηστικό επίπεδο -αυτό είναι το ευκολότερο - αλλά κυρίως συνειδητοποιημένη "ανάγνωση" των κοινωνικών μεταπλάσεων που παράγει η μαζική χρήση τους για την κοινωνία του αύριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails