Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου 2008

Πειραματικά σχολεία ΤΠΕ (ΔΙΑ.Σ, το παράδειγμα της Κύπρου)

Επανέρχομαι στο θέμα της αξιοποίησης των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Σε προηγούμενες αναρτήσεις μου και στο forum των επιμορφωτών Β΄Επιπέδου και στο ιστολόγιο του ΠΑΚΕ Ιωαννίνων είχα αναφερθεί στην ανάγκη συγκρότησης Πειραματικών Σχολείων ΤΠΕ.
Εκεί λοιπόν επισήμαινα την ανάγκη εγκαίρως να αποφανθούμε επιτέλους αν θέλουμε ή όχι να συγκροτήσουμε εκπαιδευτικές δομές που θα αξιοποιούν τις νέες τεχνολογίες στην εκπαιδευτική μας διαδικασία και κυρίως να προβούμε σε έργα, σε προγράμματα, να θέσουμε έστω στόχους. Εκτίμησή μου παραμένει πως υπάρχει ανάγκη (για να ανταποκριθούμε στις ώριμες πια εξελίξεις) να δημιουργήσουμε τώρα δομές Πειραματικών Σχολείων ΤΠΕ.
Διαβάστε, καταρχήν, προηγούμενη ανάρτησή μου στο ιστολόγιο του ΠΑΚΕ Ιωαννίνων.
Στην Κύπρο, λοιπόν, ήδη βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής του ο ΔΙΑ.Σ (Διαδικτυακό σχολείο).
Διαβάστε το σχετικό άρθρο του Δρα Θεόδωρου Κ. Θεοδώρου στο Alfavita.

"Το Διαδικτυακό σχολείο (ΔΙΑ.Σ.) είναι μια φιλόδοξη προσπάθεια ένταξης των νέων τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα, η οποία ξεκίνησε σαν ιδέα πριν από μερικά χρόνια. Σήμερα βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσής της, αλλά δυστυχώς μέχρι στιγμής δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί. Οι πληροφορίες που μας έρχονται από αρμόδιους λειτουργούς, είναι τουλάχιστον ελπιδοφόρες, γιατί τονίζουν το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που δείχνει επ’ αυτού ο νέος Υπουργός της Παιδείας.
Το Διαδικτυακό σχολείο είναι ένα μηχανογραφημένο σύστημα το οποίο φιλοδοξεί με τη χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή να διαχειρίζεται θέματα που αναφέρονται τόσο στο εκπαιδευτικό περιεχόμενο της εκπαίδευσης, όσο και στην εκπαιδευτική διοίκηση και στις εν γένει εκπαιδευτικές διαδικασίες. Έχει ήδη από καιρό συσταθεί στο Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου ειδική μονάδα, που αποκαλείται «Μονάδα Υλοποίησης Έργων Πληροφορικής» και που αποτελείται από λειτουργούς του Υπουργείου, που είναι επιφορτισμένοι με το έργο της κατασκευής του ΔΙΑ.Σ.. Αναμενόταν σύμφωνα με επίσημες πηγές να εφαρμοστεί πιλοτικά σε οκτώ σχολεία (ένα Δημοτικό, τέσσερα Λύκεια και τρεις Τεχνικές Σχολές), περί τα μέσα Νοεμβρίου του 2008, πράγμα που δυστυχώς ακόμα δεν έγινε. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που θα χειρίζονται το σύστημα, ώστε να εξοικειωθούν με τις δραστηριότητες που αυτό θα προσφέρει ήδη ολοκληρώθηκε."
Εμείς εδώ; Δυστυχώς ακόμα αναζητούμε - στο παρά πέντε - να βρούμε τρόπους να αποζημιώσουμε τους επιμορφωτές Β΄Επιπέδου για το επιμορφωτικό τους έργο...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails